Re: Pytanie blondynki: Turbo?

Autor: Robert Majdosz (student WM PK) (robertm_at_student.mech.pk.edu.pl)
Data: Mon 15 Dec 1997 - 13:53:57 MET

> dla plyt Pentium funkcja Turbo nie dziala bo jej nie ma!
> W starych plytach jest zwroka fabrycznie ustawiona, w nowych juz nie mam
> producent tak 'zakombinowal' zeby zawsze bylo 'Turbo'
> W starych plytach, ponizej 486 turbo sluzylo do spowolnienia plyty (w
> zasadzie szyny) do czestotliwosci zblizonej do XT, (programy pisane na XT
> nie bardzo potrafily znalezc sie w szybszym srodowisku) - ale to juz za
> nami, przed nami odwieczny dylemat 'czy mozna plyte przyspieszyc???'
>
> --
> Virus
> Legia Warszawa

Wydaje mi sie ze zlacze turbo na plycie z Pentium jest i dziala. Nie
zmienia ono oczywiscie czestotliwosci taktowania procka, lecz
wylacza cache (tak przypuszczam). Na pewno istnieje roznica w szybkosci
dzialania ok.20-30% (mierzylem TURBO95) gdy mamy wlaczone turbo i gdy mamy
je wylaczone.

                                            Robert Majdosz