Re: Pytanie blondynki: Turbo?

Autor: Virus (virus_at_free.in.com.pl)
Data: Mon 15 Dec 1997 - 10:55:45 MET

> Do czego sluzy przycisk Turbo? Bo, niezaleznie czy wcisniety czy nie
> (wyswietlacz przypiety do plyty pokazuje rozne czestotliwosci zegara)
> to komputer rownie szybko liczy, kompiluje, przetwarza grafike etc.
> Mam omamy, czy tez facet montujacy komputer zapomnial o jakiejs zworce?
> A moze to APM - i dlatego zwalnianiem zegara zajmuje sie APM a nie
"Turbo"?
> No i jaka czestotliwosc zmienia "Turbo" - magistrali (ISA, PCI, ...),
> procka (???), DMA. To jest CLK2IN czy co???
>
> A wydawalo mi sie, ze wiem do czego to sluzy..., tyle ze wtedy to byla
> [...]

dla plyt Pentium funkcja Turbo nie dziala bo jej nie ma!
W starych plytach jest zwroka fabrycznie ustawiona, w nowych juz nie mam
producent tak 'zakombinowal' zeby zawsze bylo 'Turbo'
W starych plytach, ponizej 486 turbo sluzylo do spowolnienia plyty (w
zasadzie szyny) do czestotliwosci zblizonej do XT, (programy pisane na XT
nie bardzo potrafily znalezc sie w szybszym srodowisku) - ale to juz za
nami, przed nami odwieczny dylemat 'czy mozna plyte przyspieszyc???'

Virus
Legia Warszawa