Re: akt rozpaczy

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 08 Dec 1997 - 23:46:16 MET

tomi_at_ispid.com.pl (Tomek) writes:

> A wlasciwie dlaczego? Czy myslisz, ze firmy komercyjne (ktore ze
> wzgledu na "konkurencje" TPSA na razie ledwo zipia, mimo, ze
> zainwestowaly w ta zabawe mnostwo swoich pieniedzy - m. in we wlasne
> modemy i routery) nie bylyby w stanie zaoferowac polaczen po
> konkurencyjnych cenach? Oczywiscie ze dalyby rade, gdyby tylko
> "darmowy" internet nie blokowalby im mozliwosci rozwoju i wzajemnej
> kooperacji.

Co za nonsens. Co to w ogole za wymysl, ten "darmowy" internet, ktory
jest drozszy od tego "niedarmowego" - NASK/WARMAN ma gigantyczne ceny
(w koncu srednio pewnie kilkadziesiat groszy/MB, ale dawno mnie to nie
interesowalo), a tu mamy np. 1h=20impulsow=4zl, a jaka jest szybkosc
transmisji? przy 2KB/s 1h=7.2MB, czyli ponad 50gr/MB - jesli uda
sie owe 2KB/s uzyskac, co z zagranicznymi maszynami moze byc trudne
- czyli moze nawet drozej niz w WARMANie.

Zupelnie inna sprawa jest fakt, ze TPSA posiada praktyczny monopol
telekomunikacyjny, i to wlasnie on jest przyczyna, ze inni operatorzy
nie sa w stanie zarobic na polaczeniach komutowanych - po prostu TPSA
moze pozwolic sobie na dotowanie TPSA-dialup przy zawyzonych oplatach
za same polaczenia telefoniczne. Tylko ze "darmowy internet" to tylko
pochodna tego monopolu, i jego likwidacja jest tylko likwidacja skutkow
(niektorych), a nie przyczyn.

(Nie uzywam ani 0202122, ani zadnego innego operatora komutowanego, ani
nigdy nie uzylem, wiec chyba nie mam specjalnego interesu w jakimkolwiek
z rozwiazan, jakie w tej sprawie prawdopodobnie zapadna).

--
Krzysztof Halasa