Re: akt rozpaczy

Autor: Tomek (tomi_at_ispid.com.pl)
Data: Tue 09 Dec 1997 - 17:29:34 MET

On 08 Dec 1997 23:46:16 +0100, Krzysztof Halasa
<khc_at_intrepid.pm.waw.pl> wrote:

>Co za nonsens. Co to w ogole za wymysl, ten "darmowy" internet, ktory
>jest drozszy od tego "niedarmowego" - NASK/WARMAN ma gigantyczne ceny
>(w koncu srednio pewnie kilkadziesiat groszy/MB, ale dawno mnie to nie
>interesowalo), a tu mamy np. 1h=20impulsow=4zl, a jaka jest szybkosc
>transmisji? przy 2KB/s 1h=7.2MB, czyli ponad 50gr/MB - jesli uda
>sie owe 2KB/s uzyskac, co z zagranicznymi maszynami moze byc trudne
>- czyli moze nawet drozej niz w WARMANie.

Piszac "darmowy" mialem na mysli punkt widzenia tych, ktorzy mysla w
ten sposob, ze skoro place juz za telefon, to po co placic dodatkowo
za internet. A takich jest znaczna wiekszosc. Ci uzytkownicy nie
zawracaja sobie glowy takimi szczegolami jak predkosc transmisji itp.
To, ze internet tego rodzaju, jaki oferuje TPSA jest w efekcie
drozszy, niz komercyjny to jest sprawa oczywista (przynajmniej dla
mnie). Jest on drozszy zarowno dla uzytkownika niekomercyjnego, jak i
dla firm (zwlaszcza dla firm). Dlaczego - to osobna dyskusja.

>Zupelnie inna sprawa jest fakt, ze TPSA posiada praktyczny monopol
>telekomunikacyjny, i to wlasnie on jest przyczyna, ze inni operatorzy
>nie sa w stanie zarobic na polaczeniach komutowanych - po prostu TPSA
>moze pozwolic sobie na dotowanie TPSA-dialup przy zawyzonych oplatach
>za same polaczenia telefoniczne. Tylko ze "darmowy internet" to tylko
>pochodna tego monopolu, i jego likwidacja jest tylko likwidacja skutkow
>(niektorych), a nie przyczyn.

Smiem twierdzic, ze likwidacja monopolu jest jednoczesnie likwidacja
przyczyn (rozmowa byla m.in o jakosci uslug TPSA), a to chociazby
dlatego, ze wtedy niie byloby przy polaczeniach dial-up problemu z
1. polaczeniem
2. stabilnym zalogowaniem
3. naglym rozlaczaniem
ogolnie - poziomem oferowanych uslug
A co do internetu po cenie rozmowy lokalnej - to przy odpowiednim
podejsciu - juz teraz mozna korzystac z internetu za mniej niz te 19
gr/3min i to na laczach o wiele lepszej jakosci - tylko kto by sie tym
interesowal, skoro sposob myslenia jest nastepujacy: jak wezme sobie
darmowa skrzynke i darmowe konto, to place tylko za telefon. Taki
sposob rozumowania jest przyczyna tego, ze TPSA nas wszystkich po
prostu olewa, bo kazdy jest zasugerowany tym, ze nie ma innej
alternatywy. A alternatywa jest, wystarczy sobie tylko uswiadomic, ze
przez korzystanie z uslug darmowych (i podobnych - patrz onet - gdzie
oferuja jednorazowa oplate za konto tylko dlatego, ze nic nie musza
dac w zamian - no bo lacza oczywiscie przez modemy TPSA) jest po
prostu na dluzsza mete nieoplacalne.

>(Nie uzywam ani 0202122, ani zadnego innego operatora komutowanego, ani
>nigdy nie uzylem, wiec chyba nie mam specjalnego interesu w jakimkolwiek
>z rozwiazan, jakie w tej sprawie prawdopodobnie zapadna).
To w takim razie doradz ludziom, zeby tak jak ty siedzieli na stalym
laczu, chociazby chwilowo wychodzilo drozej, a nie blokowali rozwoj
internetu przez placenie za marne uslugi tym, ktorym na internecie w
ogole nie zalezy, a tylko na sciagnieciu jak najwiekszej ilosci kasy
przy zadnych nakladach
Ja tez nie mam zadnego interesu w tym, zeby ludzie korzystali lub nie
z w/w numeru TPSA. Po prostu wyrazam swoje zdanie na ten temat.

Tomek