Re: Pomocy: stracona partycje HDD

Autor: Paweł Schmidt (pschmidt_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 04 Dec 1997 - 13:48:13 MET

> Pytanie jest nastepujace: czy program instalacyjny Windows 95 OSR2 ma
> opcje "zmien system plikow na calym dysku" (czy cos w tym stylu), i
> czy wyswietla komunikaty ostrzegajace przed utrata zawartosc na dysku
> C: i dysku D:? Czy umozliwia zmiane systemu plikow FAT-16 na FAT-32 na
> tylko jednej, wybranej partycji czy wylacznie na wszystkich? Inaczej
> mowiac: czy utrata partycji/dysku D: to byl ewidentny blad osoby
> instalujacej nowe oprogramowanie, czy tez instalator Windows 95 OSR2
> mogl to zrobic sam, nie informujac uzytkownika?

Instalator Windows 95 OSR2 nie robi nic z fizycznš strukturš dysku, nawet
nie konwertuje FAT16 na FAT32, więc raczej niemożliwe jest, aby zrobił
cokolwiek z tablicš partycji. Sam używam Boot Managera z Partition Magica
3.0 i ostatnio przeżyłem pad systemu, który skończył się reinstalacjš W95
OSR2 właśnie. Druga partycja dysku pozostała nieruszona, nie mniej jednak
do instalacji musiałem Boot Managera wyinstalować. Zaznaczam jednak, że
odbyło się to bez zmiany podziału dysku na partycje i, co najważniejsze,
bez utraty danych na drugiej partycji.

> Prosze o odpowiedz, jest to dla mnie wazne, bo osoba co instalowala
> oprogramowanie twierdzi, ze to ja poprzednio niestandardowo
> zainstalowalem systemy, stosowalem dziwne rozwiazania (OS/2 Boot
> Manager) i wlasnie to spowodowalo skasowanie dysku, na ktorym
> wlasciciel mial wazne dokumenty - np. prace dyplomowa, ktora nie miala
> kopii zapasowej na dyskietkach, i tym sposobem zostala w ponad 50%
> utracona.

Należy raczej zakwestionować umiejetności osoby instalujšcej
oprogramowanie.

Z poważaniem

Paweł Schmidt
Zakład Elektrotechniki