Re: V.35,G.703 itp.

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 01 Dec 1997 - 16:26:43 MET

chudy_at_geocities.com (N N) writes:

> Ale tak powaznie - w koncu jakas sensowna uwaga. Na konfiguracje 2-3h,
> do tego dojdzie koszt komputera. Oczywiscie zaraz pojawia sie glosy,
> ze LINUX to i na 386 pojdzie i jak sie poszpera to taki sprzet mozna
> miec za darmo. Tylko szperanie to tez czas (200zl/h ?), a jak cos
> padnie to zamiast wymienic w ramach gwarancji to znowu szperanie itp.
> itd. Wiec moze okaze sie, ze w przypadku, kiedy laczy sie dwa
> komputery (ew. male sieci) to na dluzsza mete okaze sie, ze zakup
> taniego routera za 1000$ wychodzi jednak ekonomiczniej.

Watpie. Jak sie laczy 2 male sieci, to nalezy miec jakis "serwer"
podpiety do obu, i po klopocie. Dodatkowy koszt ok. $100.

Oczywiscie dobrze, jesli dany serwer bedzie jakims Unix'em, ew. Novellem.

> Jak ktos ma czas na zabawe i checi, zeby czasami troche pogrzebac przy
> konfiguracji to moze sobie takie 386 czy 486 z LINUXEM postawic. A jak
> nie to szuka sie innych mozliwosci.

Jasne. Tylko ze Cisco o mozliwosciach takich jak 486 z Linux'em jest
"nieco" drozsze. Np. 10 razy (oczywiscie _nie_ uwzgledniam faktu, ze
plyte 386/486 mozna uzyskac z odpadow). No i Linux oprocz routingu
zalatwi nam kilka innych rzeczy (poczte, DNS, itp).

> I naprawde prosze mi wierzyc, ze nie jestem przeciwnikiem LINUXA,
> wrecz przeciwnie, w firmie wlasnie jego uzywam. Ale czasami wolalbym
> cos prostszego ;-)

Eee... Inny router nie bedzie duzo prostrzy przy tej samej
funkcjonalnosci. Moze byc jeszcze bardziej skomplikowany w obsludze.

--
Krzysztof Halasa