Re: V.35,G.703 itp.

Autor: N N (chudy_at_geocities.com)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 00:33:00 MET

Mon, 01 Dec 97 19:05:23 +0100, "rafamiga_at_polbox.pl" pisal:

> Jeżeli tak to już lecę na wykłady... Układanie linuxa jako router i
>fwall w 10 minut to tak jak 2000 punktów magii i 1000 doświadczenia. 8^)
Tez tak uwazam, ale kto by nie chcial byc czarodziejem :-)

> Problem leży w ludziach. Jeżeli jest "master od tych klocków" w firmie
>to ustawi to na Linuxie, co dzień będzie tam grzebał, zaspamuje o 5 rano firmową
>drukarkę logami, tcp-fragment bug załatwi patchem do kernela w dwa dni po
>wykryciu, zablokuje port 139 w linuxie-routerze za co pokochają go na wieki
>LANszklarze, ustawi squida, inna, proxy do pinga 8^) itp, itd, długo by
>wymieniać. Firmie wyjdzie to taniej a człowiek podszkoli się i z "wizarda"
>stanie się "black magic caster" [bo dla pracowników/szefa i tak był, jest i
>będzie "GURU"].
Swieta racja, ale jak czlowieka nie ma (a nie bedzie bo to firma
panstwowa i ma blokade etatow) to mi beda glowe zawracac...

> Dlatego sądzę, że jak ktoś chce mieć rozwiązanie "pod klucz",
>reuseable, recyclable, environment friendly, green & stuff i nie szanuje
>administratora swego, a w pracy używa Windows 95 na Dellu, świece w samochodzie
>wymienia u AUTORYZOWANEGO mechanika [kupując rzeczone też u niego, dwa razy
>drożej niż normalnie] a w domu z przycisków pilota widelca zna tylko play i stop
>i od zawsze zastanawia się dlaczego na magnetowidzie ciągle miga "00:00" to może
>załatwić sprawę po swojemu, przepłacając i nawet nie wiedząc o tym. [Potem
>najwyżej będzie narzekał, że "drogo"].
Ale to juz naprawde nie jest nasz problem :-)

> Jak widzisz, ścierają się tu poglądy firmy dbającej o swoich ludzi z
>firmą dbającą a samą siebie.
Tu tez przyznaje Ci racje, ale nie zawsze pracuje sie w najlepszych
warunkach, a juz praca dla firmy panstwowej to temat na calkiem
odrebna dyskusje...

> Bez przesady. Tu starczy zacny brydż/słicz. 8^)
Tylko ja nie moge sie doprosic o podanie jakiejs konkretnej propozycji
- czegos miedzy komputerem a modemem 2Mb.

> I firmę, która zna całą jego sieć i hasło administratora na komputerze,
>który trzyma księgowość...
Takie ryzyko ponosi sie zawsze. Sam znam hasla jednej z najwiekszych
polskich firm w branzy motoryzacyjnej - tylko nikt ich nie chce
odemnie kupic :-))

> Takie plug'n'play? 8^)
Mam sie obrazic, wyzwac na ubita ziemie czy co :-))

Pawel