Re: I-net poprzez sieć energetycznš

Autor: Tomasz Stafinski (stefan_at_ns.pcplus.com.pl)
Data: Tue 02 Dec 1997 - 16:43:27 MET

On 1 Dec 1997 18:21:31 GMT, Tałajczyk Piotr <piotr_ta_at_friko2.onet.pl> wrote:
>to nie jest transmisja poprzez siec energetyczna (czyli normalne przewody
>elektryczne).
Może być... na studiach uczono mnie o tzw. telefonie w.cz. i wiem, że
takie coś istnieje i działa. Jest to transmisja przez linie wysokiego
napięcia. Zazwyczaj taki telefon służy do porozumiewania się między
elektrownią a Zakładem Energetycznym. Tyle, że jest jeden problem:
na obu końcach linii są umieszczone filtry, tak, że sygnał nie przechodzi
dalej. Poza tym występowałoby duże tłumienie sygnału w.cz. na transformatorach.
Dlatego IMHO należałoby nieźle przebudować naszą sieć energetyczną,
żeby Internet po drucie był możliwy.
Poza tym istnieje jeszcze jeden problem. Cała sieć wysokiego napięcia
jest własnością PSE, a to taki sam monopolista jak TPSA, więc niskich
cen nie przewiduję.

Pozdrawiam

--
Tomasz Stafiński