Re: I-net poprzez sieć energetyczną

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Mon 01 Dec 1997 - 19:21:31 MET

> Andrzej Wasilewski napisał(a) w wiadomo¶ci:
> <347cd5fd.953075_at_news.icm.edu.pl>...

to nie jest transmisja poprzez siec energetyczna (czyli normalne przewody
elektryczne).
w angli tez tak jak w polsce zapewne maja polaczenie miedzy elektrowniami
za pomoca swiatlowodu (nie wiem do czego ma to sluzyc). na slupach
wysokiego na piecia oprocz normalnych przewodow energetycznych wisi
swiatlowod. facet od sieci komputerowych tak mowil. niestety nie moglem
tego sprawdzic - taki slup jest cholernie wysoki. jak wiadomo siec
energetyczna jest dosc dobrze rozprowadzona po kraju. podobno jakby dalo
sie wykorzystac cos takiego do zrobienia jednej wielkiej sieci komputerowej
to bylo by czadowo. niestety enetgetycy za chiny nie chca tego udostepnic.

zaznaczam - nie sprawdzalem, czy to prawda.
co to tego, czy transmisja przes typowe kable energetyczne jest mozliwa,
odpowiem, ze tak. ale jakosc jest mizerna. przykladem moze byc uzywanie
telefonow w kolejnictwie, ktore korzystaja z trakcji kolejowej. kumpel
pracuje w kolejnictwie i mowil, ze jak cokolwiek slychac to juz jest dobrze
- straszne buczenie, trzaski, itd.