Re: Jaka plyta z 83MHz?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 02 Dec 1997 - 16:18:21 MET

On Thu, 27 Nov 1997, Łukasz Bajoński wrote:

> [...]
> /> - maja one 512 cache
> /> - na chipie VIA Apollo, ktory ma mozliwosci Intelowskiego TX, bez
> /> ograniczenia na ilosc cacheowanej pamieci ( Intel max 64 MB )
> /> - 4 PCI, 4 ISA, port PS/2 dla myszy, obsluga USB
> /> - DIMM, SIMM
> /> - mnoznik max 3.5, zegar do 83 Mhz
> /> - cena 330 zl
> />
> /> Teraz napisz mi w czym to ten Abit jest lepszy ?
>
> Na pewno w jakości wykonania, zapewne szybciej startuje (bo trudno mi
> sobie wyobrazić żeby dało się jeszcze szybciej)

No tu akurat na poczatku dobrze myslisz - na pewno Abit jest lepiej
wykonany, chociazby z racji prawie drukrotnie wyzszej ceny, ale czy tak
naprawde jakosc wykonania ma az tak kolosalny wplyw na wydajnosc pracy ?
Chjodzi o to zeby wszystko sie nie sypalo, a z wsadzonym w kompa : karta
SCSI, karta dzwiekowa, karta sieciowa, grafika, 32 MB RAM, karta skanera,
wszystko puszczone 3.5*83 Mhz plyta Elpina smigala jak wsciekla i NIC sie
nie sypalo nawet pod Winda 95.

www.ability-tw.com

> Pewnie ta Alpina ma też masę zworek do ustawiania, pewnie nie ma tak
> eleganckiej i wyczerpującej instrukcji obsługi i pudełka.
> Wystarczy ?

Nie bardzo. Elpina ma wlasnie instrukcje ( taka zgrabna ksioazeczka )
pudelko ale znowu problem - na cholere mi cale Soft Menu ? Procesor
ustawiam raz a dobrze i potem juz nic nie grzebie tam. Natomiast klient
moze sobie trocha namieszac jesli sie nie zna. Wiec cale zworki sa raczej
zaleta jesli sprzedajesz komptuer dalej.

                                                        Jurand