Re: Pomocy, nauczycielka informatyki bredzi.

Autor: R.Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sat 29 Nov 1997 - 22:42:31 MET

At 14:27 11-29-97 +0100, you wrote:
> Na informatyce powinniśmy się uczyć obsługi kompa.

  "obsługi kompa" powinniście (?) się uczyć na kursie obsługi kompa.
  Z tego co rozumiem to nazwa przedmiotu i program jest tak sformułowany,
  że pojęcia "obsługa kompa" jest traktowana zamiennie z Informatyką.

  Mnie się to pomieszanie kojarzy z takim prostym porównaniem:
   na kursie dla pisarzy uczą tylko i jedynie jak
    "obsługiwać maszynę do pisania"

  Jeśli to skojarzenie nie przemawia to następne:
   Na lekcjach matematyki uczą jak "obsługiwać kalkulator"
   a nie uczą co to jest liczba, co to jest dodawanie itd.

>i uczymy sie.... To znaczy moi koledzy, bo ja to potrafie.
>I jedynym moi zastrzeżeniem jest to, że program nie przewiduje
> uczniów o trochę większych zdolnościach, a jest ich nie mało.

  O większej wiedzy na ten temat, a nie o większych zdolnościach.
  Problem zdolnych uczniów uczonych przez niezdolnych nauczycieli
  jest problemem wszechświatowym. Dla takich zdolnych uczniów
  powstają szkoły specjalne (to nie jest żart).

  A na Politechnice to my to tak załatwiamy, że się zwalnia studenta
  z obowiązku chodzenia na te zajęcia ale musi on zaliczyć wszystkie
  testy i kolokwia jak cała reszta. Pozatym, żeby się nie nudził
  to dostaje jakieś większe zadanie do samodzielnego rozwiązania.
  To zadanie to oczywiście napisanie programu, albo zaprojektowanie
  i wykonanie stron WWW itp. "rzecz", która mu zajmie mniej więcej
  tyle ile trwają zajęcia.

> Wiadomo, że jak ktos potrafi obsługiwać Word`a, potrafi też
> obsługiwać TAG`a, wystarczy tylko logicznie pomyśleć.

  Tu bym się spierał.
  powiedz mi jak logicznie dojdziesz do tego jak się w TAGu
  robi usunięcie wiersza ?

>Nie mam pojęcia czego uczycie się w "w szkole średniej w klasie o profilu
>INF".

  Cholera, jak chodziłem do szkoły średniej
  to jeszcze nie było PeCetów na świecie.

>Postrófka

  I mufisz sze nie ropisz buenduf ortograficznyh ;-)