Re: Karty sieciowe ?

Autor: Krzysztof Matula (kmtaboo_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 27 Nov 1997 - 16:18:56 MET

On Wed, 26 Nov 1997 15:37:02 +0100, Pawel Idzi
<e029_at_ucku4.uck.pk.edu.pl> wrote:

>Mieszkam w bloku gdzie w moim pionie na gorze i na dole sasiedzi maja
>pecety. Chcialbym sie polaczyc z nimi siecia lokalna. Nie mam w tym
>zadnego doswiadczenia. Czy ktos moglby mi doradzic troszke?

Na pl.comp.pecet pojawial sie juz ten temat pare razy. Przejszyj stare
posty.

>1. Jakie karty kupic, slyszalem ze dobre sa Geniusy, ale moze ktos cos
>innego kupil ostatnio za ok 100zl/szt. i tez jest zadowolony

Uzywana karte ISA mozna spokojnie kupic na 40zl. W twoim wypadku
powinna wystarczyc najtansza karta dgodna z NE2000.

>2. Czy jak kupowac to PCI?

Nowe karty ISA i PCI kosztuja prawie tyle samo - okolo 90zl. Wiec
jezeli wybierac to PCI, bo zawsze troche mniej obciaza procesor.

>3. Jezeli ktos jest z Krakowa to czy na kr.gieldzie mozna kupic kable i
>terminatory? ile to kosztuje?

Nie jestem z Krakowa, ale raczej szukaj tego typu rzeczy w sklepach z
czesciami RTV. Kabel (koncentryk 50ohm) - okolo 70gr/metr, terminatory
i wtyki BNC - okolo 2zl, trojniki dostaniesz pewnie razem z karta.

>4. Jakiego oprogramowania uzyc na poczatek, wystarcza Win95, czy lepiej
>zalatwic sobie od razu Lantactica, a jezeli Lanntastica to PL czy nie?

Jezeli wasze komputery chodza na windach95 to wystarczy wam wbudowana
w nie siec.

KM

--
kmtaboo_at_priv.onet.pl