News na ICM Było:Co to jest odwrotny DNS?

Autor: Paweł Boguszewski (pmbogusz_at_nencki.gov.pl)
Data: Thu 27 Nov 1997 - 16:31:15 MET

Jaroslaw Lis wrote:

> On Sat, 18 Oct 1997 17:09:11 GMT, pitbol_at_polbox.com (Piotr Komorowski)

> system DNS tlumaczy nazwy na numerek bedacy adresem.
>
> A "odwrotny" - w druga strone. Z numerku na nazwe.
>
> Serwer z ktorym sie laczysz zna numer klienta. Ale zeby poznal nazwe
> musi skorzystac z DNS.
>
> No i jesli twoj komputer nie ma zarejestrowanego numerka, to serwer
> moze stwierdzic ze z anonimami nie rozmawia :-)

W tym konkretnym przypadku sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Błšd
502 "You have no permisson to talk" pojawia mi się czasami, ostatnio coraz
częściej, i to w sposób zupełnie nieregularny na serwerach:

news.icm.edu.pl
news.mimuw.edu.pl

Czasami działa a czasami nie.

Przyczym:
-Mam prawidłowy zwrotny DNS (NSLookup itp)
-Posty na news.uw.edu.pl (widze tylko grupy pl.*) najš prawidłowy
nagłówek NNTP-Posting-Host
-Admin news z ICMu nie wie sam co jest grane i mówi, że to nie u nich jest
pies pogrzebany.

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły i rozwišzania, to by było fajnie.

--
Pozdrowionka