Re: Zoltrix FM-SE336VSP i mikrofon

Autor: Michal Borkowski (borek_at_ii.uni.wroc.pl)
Data: Thu 27 Nov 1997 - 14:10:53 MET

Michal Sulej <michasu_at_mega.com.pl> wrote:
: Witam!

: Wydawało mi się, że znam się trochę na komputerach, dopóki nie kupiłem
: sobie karty faxmodem Zoltrix FM-SE336VSP. W sumie nie narzekam, ale nie
: mogę zmusić tego sprzętu do poprawnej współpracy z programami
: wykorzystującymi mikrofon, takimi jak np. NetMeeting czy windowsowy
: Telefon.
: Chodzi mi konkretnie o to, jak i gdzie podłączyć mikrofon, żeby rozmówca
: mógł mnie słyszeć?

  Zajmowalem sie modemami Zoltrixa, 14 i 33Kbs. W obu chcialem wlasnie
  moc rozmawiac telefonicznie pod kontrola Windows, i w obu to nie dzialalo.
  Ale to dziala - wlasnie w pakiecie Bitware. Zbadalem dokladnie sprawe.

  Okazuje sie, ze Bitware sam obsluguje modemy - wysyla do nich odpowiednie
  kody AT. Jesli obsluguje dany modem (a modemy Zoltrixa sa robione na
  roznych kosciach, 14kbs mial uklad Rockwella do voicu, a w 33 byla Sierra,
  Bitware moze miec klopoty z niektorymi funkcjami jesli nie zna danej kosci).

  Telefon WIndowsowy to inna sprawa - on korzyta z TAPI. A TAPI do komunikacji
  z modemem korzysta tez z komand AT, ale dostarczonych przez instalator
  sterownikow do tego modemu. Sa one wpisywane do rejestru systemowego.

  Problem z Zoltrixem jest taki, ze pliki konfiguracyjne sa niepelne.
  Modem 14kbs w ogole nie mial polecen dla voicu, z 33kbs mial, ale
  przy inicjowaniu polaczenia glosowego zabraklo jednej instrukcji AT,
  ktora miala wlasnie wlaczyc mikrofon - to dlatego rozmowca nic nie
  slyszy.

  Sa dwa rozwiazania: dodac te brakujaca komende w rejestrze (ja tak
  zrobilem - dzialalo), modyfikowac pliki instalacyjne i jeszcze raz
  instalowac - tez zrobilem). Mozna tez te komende wpisac w ustawieniach
  modemu - tam jest take okienko, gdzie mozna dopisac komendy wysylane
  przez TAPi przy kazdym inicjowaniu - to tez dziala.

  Nie pamietam jaka to komenda - moze #vm ? Albo #vm1. W kazdym razie
  ona znajduje sie w pliku .inf (to ten plik instalacyjny), nawet opis
  mowi ze wlacza ona dzwiek.

  Jesli sobie nie poradzisz - napisz, to znajde notatki i przesle
  dokladniejsze informacje.

                                     mni_at_friko.onet.pl
                                   lub mni_at_wwdg.com