Zoltrix FM-SE336VSP i mikrofon

Autor: Michal Sulej (michasu_at_mega.com.pl)
Data: Fri 21 Nov 1997 - 22:29:10 MET

Witam!

Wydawało mi się, że znam się trochę na komputerach, dopóki nie kupiłem
sobie karty faxmodem Zoltrix FM-SE336VSP. W sumie nie narzekam, ale nie
mogę zmusić tego sprzętu do poprawnej współpracy z programami
wykorzystującymi mikrofon, takimi jak np. NetMeeting czy windowsowy
Telefon.
Chodzi mi konkretnie o to, jak i gdzie podłączyć mikrofon, żeby rozmówca
mógł mnie słyszeć?

Gdy podłączę go do wejścia mikrofonowego na karcie dźwiękowej, wszystko
pozornie działa, tzn. Winda widzi mikrofon, można nagrywać, ustawiać
właściwości dźwięku w "Multimedia" itp, ale dźwięk nie jest przesyłany
dalej, tzn. do rozmówcy!!!

Gdy podłączę go do takiego wejścia w modemie, Winda w ogóle nie zauważa
mikrofonu i nie pomagają żadne kombinacje z dołączonymi sterownikami,
rzekomo pod "Windows 95".

W dodatku na liście urządzeń audio w "Multimedia, Nagrywanie" poza
ustawieniem "SB 16 Wawe In" (które umożliwia nagrywanie dźwięku z mikrofonu
dołączonego do karty dźwiękowej), można wybrać "Voice Modem Vave #00
Handset" i "Voice Modem #00 Line", które zupełnie nic nie dają!
Dołączony do modemu program Cheyenne BitWare obsługuje z kolei mikrofon
podłączony do obu urządzeń, ale poza pocztą głosową nie oferuje nic
rewelacyjnego.

Bardzo proszę o wskazówki, najlepiej na maila lub ICQ!
Z góry dziękuję

Michał Sulej
ICQ 5069184
michasu_at_mega.com.pl