Re: Serwis OPTIMUSa

Autor: Paulina Wieliczko (pwielicz_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 26 Nov 1997 - 20:22:20 MET

-----Original Message-----
From: Andrzej Karpinski <KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl>
To: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
Date: 26 listopada 1997 19:45
Subject: Re: Serwis OPTIMUSa

> No w a nie. Nie zap aci em, Kole cos kr ci , e powiadomi ,
>ja na to, e szkoda, e nie mnie i szkoda, e po fakcie, i e bior
>gwarancj i egnam, id sobie kupi now . "Ale sprz t zast pczy prosz

Mam cokolwiek mieszane uczucia. Nie jestem wcale przekonany kto mial
racje, czy serwis czy klient. Zwlaszcza zlosliwostek i glupkowatych pytan
troche za duzo. Dla mnie jest normalne, ze jak klawiatura klientowi nie
dziala bo ja sobie zalal kawa, zaswinil budyniem itp to jest to
ewidentnie usterka pozagwarancyjna. Pamietaj, ze formalnie serwis zawsze
moze sobie zazyczyc w przypadku stwierdzenia usterki z Twojej winy (jesli
Ci to wykaze) pokrycia kosztow ekspertyzy i stwierdzenia ze istotnie
usterka byla i ze wystapila z Twojego powodu. Zwykle sie tego nie
praktykuje i nie pobiera oplaty, ale jesli klient sam sie o to swoim
zachowaniem prosi... Godzina pracy byle pecetogrzmota kosztuje ponad 30zl
+ VAT, a za prace specjalisty z lepszej firmy mozna i kilkaset zlotych za
godzine zaplacic...

Gdyby do mnie klient przyszedl i po za przeproszeniem chamsku rzucil
jakis podzespol na lade i rzucal zlosliwe uwagi, zadal niewiadomo czego, a
pozniej by sie okazalo ze usterka jest z jego winy to takze bym go z
premedytacja za testowanie skasowal. To taka prosta zasada jest - nie
utrudniac sobie na wzajem. Ale jesli klient od poczatku ma negatywne
nastawienie i w niewybredny sposob daje temu wyraz to niby czemu druga
strona ma byc uprzejma i isc na reke?

Oczywiscie nie oceniem. Nie wiem jak bylo i jak sie zachowywales w tym
Optiusie, czy mieli racje czy tez nie. Formalnie nie obronilbys sie gdyby
Ci powiedzieli ze nie oddadza sprzetu jak nie zaplacisz. Tak wiec mogles
liczyc jedynie na uprzejmosc z ich strony. A jesli zachowales sie tak, ze
na uprzejmosc nie zasluzyles to miej pretensje li tylko do siebie.

karpio