Re: Karta Muzyczna Target 16

Autor: Adam Gasiorski (agasiors_at_ci.comarch.pl)
Data: Thu 20 Nov 1997 - 13:53:29 MET

> ewentualnie co innego w cenie ponizej 100PLN

Jesli ponizej 100zl:
1. Nie kupuj niczego z chipem OPTI - zwlaszcza kart firmy Expert Color -
szumi i nie calkiem zgodna z P&P. Nie chciala pracowac poprawnie w DOS -
dopiero zmienialem w BIOS-ie parametry ISA na wolniejsze.
2. Najlepiej ( w tej cenie ) cos na ukladzie ESS 18**. Wszyscy robia
karty na tych ukladach na jedno kopyto. Nie ma problemow z konfiguracja,
zawsze dzialaja. Zwroc uwage na:
        a. mozliwosc obejscia wewnetrznego wzmacniacza - podpinasz
wyjscie na jakis inny wzmacniacz lepszej klasy. Te wbudowane to
kiepskiej jakosci uklady firm No_Name.
        b. zlacze WavTable - te tanie to juz wszystkie to maja
        c. zlacze IDE (CD-ROM) - nie koniecznie potrzebne, ale skoro za
ta sama cene ...

Polecam karty Genius SoundMaker z dowolnej serii. Sa to juz firmowe
karty, z dokumentacja, swoimi sterownikami i dosc tanie - 70zl. Niektore
modele maja sprzetowe 3D ( nie zawsze ladnie brzmi). Moze ktos zarzuci
im cos, ale sluchania muzyki (gry, CD) jest wystarczajaca. Do
komponowania i profesjonalnych zastosowan jej daleko. Moze troszke
szumi, ale ja mam kabel do wzmacniacza dlugi na 6m, wiec moze dlatego.
        AG.