Re: Podkręcanie procesorów raz jeszcze..

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 19 Nov 1997 - 20:06:28 MET

On 12 Nov 1997, Slawomir Sidor wrote:

> : Czesto tu zagladaja osoby ktore nie biora udzialu w grupie
> : natmiast maja taki problem, gdzie maja sie zwrocic, jezeli na tej
> : grupie tylu specjalistow?.
>
> To ja sie zapytam tych specjalistow: Jak rozpoznac podkrecony procesor ?
> Chyba tylko po tym ze ma srobke od szybkosci zegara w innym polozeniu.
>
> Specjalista Jurand twierdzi ze na 100% mamy szlifowane bo innych nie ma.

To sa chyba jakies pomowienia bo nigdzie tego nie pisalem. Chyba lekko
przesadzasz zeby nie powiedziec ze przeginasz.

> Teraz to juz pewnie nawet Intel ma szlifiernie na Tajwanie.
> Podobno jesli 166 nie chce dzialac na 200 to jest szlifowana (i jej wiorki
> wchodza w trybiki).
> Jurand twierdzi ze 166 to jest przemalowana 133 albo nawet 120.

Tak bywalo w przypadku zwyklych pentiumow 133 i 166.

> Ten sam autor w innym liscie stwierdza ze jego "prawdziwa" (ma chody w Intelu)
> 120 dziala na 250 a nawet na 300 w ktoryms liscie mu zadzialala.

166 MMX mi dziala na 300 jesli nie wierzysz mozemy sie zalozyc mozesz
przyjechac zobaczyc sprawdzic sobie... 3.5*83 Mhz napiecia 3.3/3.5V i co
ty na to panie ekspercie ?

> To znaczy ze jak mam 166 ktore jest szlifowana 120 to mi pojdzie na 200 bez
> najmniejszego ale, a nawet wiecej !
>
> W 100% popieram utworzenie grupy pl.sf.podkrecanie.procesorow
> Najlepiej moderowanej przez Juranda.

Wiesz tak sie sklada ze dosc dawno nikt sie tutaj do mnie nie przyczepil
ale skoro znowu sie zaczyna to cos sobie wyjasnijmy - nie mow moze o
rzeczach ktorych nie sprawdziles sam albo o ktorych nie masz pojecia bo
moge ci fizycznie wykazac nieprawdziwosc twoich tez - prezentujac np.
intela 166 mmx pracujacego na 300, albo czym sie rozni szlif od nieszlifa.
Tak sie akurat dziwne sklada ze sie na procesorach troszeczke znam i nie
jest to wiedza ksiazkowo-webowa, tylko praktyczna i podejrzewam ze
niestety ty az takiego zasobu jej nie posiadles bo wtedy bys takich bzdur
nie pisal. I wez sie przyjrzyj dokladnie procesorom MMX czy byloby wielkim
problemem zrobienie z takiej 166 Mhz wersji 200 Mhz.. Wydaje mi sie ze nie
- kwestia odpowiednich narzedzi.

                                                Jurand