Re: DEC Alpha

Autor: Kuba Likus (978071800_at_97.humber.ac.uk)
Data: Wed 19 Nov 1997 - 20:00:45 MET

In article <199711171152.MAA05260_at_szarik.tch.waw.pl>, piotrs_at_tch.waw.pl
says...

Alphy

>Jako dystrybutor Microwaya podam kilka cen choc przyznam szczerze, ze
>nie chetnie sprzedaje gole plyty (z prockiem) luzem.
>Plyta Microway Screamer LX z 2 MB Bcache i prockiem 21164A - 433 MHz kosztuje
>okolo 9000 zl, to samo ale z prockiem 533 MHz to 9150 zl a za 566 MHz trzeba
>wylozyc 13600 zl. Ceny netto. Ile kosztuja gotowe zestawy to mozna zobaczyc
>na www.tch.waw.pl

ojej! czy ta niechec to sie jakos przeklada na ceny, bo wydaja sie troche
kosmiczne...no, ale w koncu to powazny sprzet

> [...]
>Programy napisane na x86 tez mozna uruchomic na Alphie, ja do
>swoich komputerow dolaczam emulator Digital FX!32 ale nie wszystko co na x86
>chce sie uruchomic (czasami nawet instalacji nie mozna uruchomic).
>Poza tym komputer z Alpha jest idealna maszynka dla numerykow czy dla innych
>ludzi robiacych jakies skomplikowane obliczenia matematyczne. W zmiennym
>przecinku w tescie Linpack 500x500 double precision Alpha 433 MHz jest
>10 razy (dziesiec razy!) szybsza od Pentium Pro 200 MHz (256 KB cache).
>Dla zainteresowanych mam w sprzedazy DEC Fortran i DEC C/C++ for Alpha na NT

az milo przeczytac (choc dec ostatnio nawiazal szemrane porozumienie z
intelem)...tylko ta cena dobija. jako (jeszcze) student architektury
planowalem wlasnie uruchamiac cada, lightwave'a i inne photoshopy (wiem, wiem
-- nie ma photoshopa)...

pozdrawiam

Kuba Likus