Re: DEC Alpha

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 17 Nov 1997 - 12:52:29 MET

Kuba Likus napisal (-a) :

> Hej -ho!
>
> Czy szanowni pecetowicze maja jakies moze wiadomosci, gdzie mozna kupic Alphy
> i plyty glowne do nich LUZEM -- to znaczy nie chodzi mi o gotowy
> komputer...Jakies wskazowki na temat cen (powiedzmy od 300 MHz w gore...)

Jako dystrybutor Microwaya podam kilka cen choc przyznam szczerze, ze
nie chetnie sprzedaje gole plyty (z prockiem) luzem.
Plyta Microway Screamer LX z 2 MB Bcache i prockiem 21164A - 433 MHz kosztuje
okolo 9000 zl, to samo ale z prockiem 533 MHz to 9150 zl a za 566 MHz trzeba
wylozyc 13600 zl. Ceny netto. Ile kosztuja gotowe zestawy to mozna zobaczyc
na www.tch.waw.pl

> Czy ktos z tu obecnych ma jakies wrazenia co do pracy na ww. komputerze?
> Ewentualne zastosowanie to CAD, modelowanie 3D, grafika...i niestety
> win-nie-te.

Programy napisane pod WinNT for Alpha chodza ultra szybko np taki AutoCAD 1x
na Alphie to chyba jest wlasnie to o czym marzy kazdy CADowiec pracujacy na
tym sofcie. Sa tez inne programy graficzne na Alphe (nie ma 3DS Max), ktore
mozna spotkac na PCecie.
Programy napisane na x86 tez mozna uruchomic na Alphie, ja do
swoich komputerow dolaczam emulator Digital FX!32 ale nie wszystko co na x86
chce sie uruchomic (czasami nawet instalacji nie mozna uruchomic).
Poza tym komputer z Alpha jest idealna maszynka dla numerykow czy dla innych
ludzi robiacych jakies skomplikowane obliczenia matematyczne. W zmiennym
przecinku w tescie Linpack 500x500 double precision Alpha 433 MHz jest
10 razy (dziesiec razy!) szybsza od Pentium Pro 200 MHz (256 KB cache).
Dla zainteresowanych mam w sprzedazy DEC Fortran i DEC C/C++ for Alpha na NT
i Linuxa.

Piotrek