Re: Pomocy, nauczycielka informatyki bredzi.

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 15 Nov 1997 - 12:10:12 MET

Robert Slaski <slaskir_at_ee.pw.edu.pl> wrote:

>Po pierwsze nauczycielka (!) informatyki (!!!) nie odróżnia dysku
>twardego od flopa. Przy 90PLN chodziło raczej o uszkodzenie flopa, co
>przy wyjmowaniu dyskietki w czasie pracy stacji może się teoretycznie
>zdarzyć, aczkolwiek jak żyję nie słyszałem o takim przypadku.
>Oczywiście, że jeśli taką operację będziemy powtarzać wielokrotnie, to
>może to spowodować rozkalibrowanie napędu głowicy i stacja przestanie
>czytać dyskietki lub zacznie je uszkadzać.

wspolczesne napedy dyskietek, dotyczy wszystkich 1.44mb,
maja nowoczesne zawieszenie glowicy ktore eliminuja taka ewentualnosc.

z moich doswiadczen wynika, ze najczesciej 'siadaja' napedy, ktore
sa uzywane do startowania komputerow (brak twardego dysku).
tam nastepuje fizyczne starcie glowicy, co jest chyba zrozumiale.
ale przy wyjmowaniu lub wkladaniu dyskietki nie ma mozliwosci
uszkodzenia napedu.

poza tym nam, listowiczom nieznany jest rodzaj uszkodzenia,
wiec trudno tu cokolwiek wyprorokowac. ja w kazdym badz razie
malo kiedy czekam az lampka zgasnie. w wielu programach
do wykonywania kopii zapasowej (w tym MS BACKUP) pisze
WYRAZNIE DUZYMI LITERAMI ze dioda w dyskietce nie zgasnie,
i nalezy patrzec na program do wykonania kopii. On informuje
co sie dzieje. Tak samo program do kopiowania o nazwie DiskDupe
(wiem, brzydko sie nazywa:) tez nie gasi diody dyskietki,
jesli sie robi wieksza ilosc kopii (np. 2 sztuki).

coz. to wszystko sa podstawy komputerologii stosowanej :)
ktorych to podstaw, 'nieszczesnej' nauczycielce niestety brak.
z ubolewaniem sie dowiedzialem, ze ona smie uczyc informatyki.