Płyta HOT 433 PCI/ISA i pamięć EDO

Autor: Tomasz Lisowski (stotpk_at_szczecin.top.pl)
Data: Sat 15 Nov 1997 - 07:32:34 MET

Mam komputer 486 DX4/100 z dwuletnią już płytą główną HOT 433 PCI/ISA. W
instrukcji
do w/w płyty wspominają o pamięci, jaką można zainstalować na niej i
znajduje się tam
następujące sformułowanie:
"... you can select any combination of 72-pin SIMM modules from the table
.."
"... możesz wybrać dowolną kombinację 72-pinowych modułów SIMM z tabeli
.." (tłum.)
Nie wspominają tam w ogóle o rodzaju pamięci: czy zwykły PS/2 FPM, czy EDO.
Jak sądzicie, czy mogę załadować tam pamięć PS/2 EDO? Wszak i tak timing
sygnałów
synchronizujących zależy od chipu obsługi pamięci na płycie, więc być może
ta pamięć
będzie po prostu pracować jak zwykła pamięć FPM, skoro płyta (być może!)
nie generuje
sygnałów w trybie EDO.
Jeżeli się mylę, to mnie sprostujcie.

Czy mogę coś zepsuć próbując włożyć pamięć EDO do slotu?

--
Tomasz Lisowski
e-mail: tlis_at_ikar.fiz.univ.szczecin.pl