Re: problem z fdisk

Autor: Mariusz Krukowski (kruk_at_it.pl)
Data: Fri 14 Nov 1997 - 11:23:58 MET

Michał R. Hoffmann wrote:

> hej,
>
> mam śmieszny problem. Niby nie jest to dla mnie istotne, ale mnie dręczy.
> Otóż na kompiku uczelnianym zainstalowałem w95 i linuxa. Mam jeden HDD,
> podzielony:
> hda1 (primary): w95 (msdos)
> hda2 (primary): linux
> hda5 (log.): linux swap
> hda6 (log.): msdos
>
> z czego hda1 zakładałem normalnie w dosie. Ponieważ drugiego primary
> fdiskiem dosowym się nie dało założyć (jakoś nie chciał), to założyłem go w
> linuxie. partycję extended założyłem w dos, natomiast obie logiczne
> [...]

Z tego co pamietam, to kolejny wynalazek Microsoftu - po
prostu zalozono, ze na dysku moze byc jedna partycja
primary, a reszta jako extended i partycje logiczne.
Inne systemy nie sa tak wybredne i pozwalaja na
zalozenie chocby 4 partycji (zgodnieze specyfikacja)
primary, lub 3 primary + 1 extended.