Re: Do fachowcow czyli rozmnazanie com'ow ...

Autor: N N (chudy_at_geocities.com)
Data: Thu 13 Nov 1997 - 00:33:47 MET

Wed, 12 Nov 1997 17:38:42 GMT, jarski_at_mail.rubikon.net.pl (Michal
Jarski) pisal:

>Czy "dluga" karta I/O moze byc zainstalowana w "krotkim" zlaczu ISA/AT
>? Chodzi mi tutaj konkretnie o mozliwosc wykorzystania obu com'ow tej
>karty, tak aby miec do dyspozyji 4 com'y po instalacji ?
Masz na mysli wlozenie karty 16 bitowej do 8 bitowego slotu? To nie
jest bardzo dobry pomysl...

>komputerze. Ja z kolei czesto cierpie z powodu braku wolnego com'a, bo
Jezeli masz juz dwa COMy i zadowola Cie najwyzej dwa dodatkowe to
sprawa jest dosyc banalna. Sa takie karty zawierajace 2 lub 4 COMy, na
ktorych mozna ustawic dowolny (sposrod standardowych oczywiscie) adres
COMa (czyli 3f8, 2f8, 3e8, 2e8) i dla kazdego COMa dobrac inne
przerwanie. Takie rozwiazanie dziala praktycznie zawsze.
Jezeli potrzebujesz wiecej COMow (np.: 8 czy 16) wtedy trzeba kupic
troche bardziej inteligentna karte - czytaj drozsza :-) I to tez
dziala, choc moga pojawic sie jakies problemy, bo takie karty z reguly
wymagaja jakiegos oprogramowania - jest w komplecie, ale nie zawsze
dziala.

Pozdrawiam
Pawel