Re: Obrobka zdjec

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Tue 11 Nov 1997 - 00:50:12 MET

On Sun, 09 Nov 1997 11:57:39 -0800, "Marcin Kuśmierz"
<mkusmier_at_hermes.umcs.lublin.pl> wrote:

>Czesc!
>Mozliwe, choc pewnie na troszke innej zasadzie niz opisales. Woloszanski w
>"Sensacjach XX wieku" pokazywal, jak jakis spec od obrobki obrazu wyluskal
>w ten sposob z filmu zrobionego 8mm amatorska kamera twarz jednego z
>zabojcow Kennedy'ego. Dzieki temu ustalono jego tozsamosc (David Ferry),
>ale to chyba nie jest temat na pl.comp.pecet.
>Nie mam zielonego pojecia, gdzie taki software dorwac, a tym bardziej jak
>dziala :-(

Tojuz inna para kaloszy... jak mamy odpowiednio duzo kadrow tej twarzy
to mozna szukac korelacji i obraz wyostrzyc - troche skomplikowane to,
typowe programy do obrobki obrazow tego nie maja, ale zrobic sie daje.
Ale z pojedynczego zeskanowanego zdjecia okreslonej rozdzielczosci nie
da sie zrobic zdjecia o rozdzielczosci dziesiec razy wiekszej. Mozna
podzielic piksele, interpolowac kolor kazdego z nich, mozna troche
wyostrzac krawedzie, ale jesli informacji nie ma (cala twarz skladala
sie np. z czterech pikseli) to oczu i nosa nie zobaczymy za chiny,
Chyba ze je sobie dorysujemy.

Darek