Re: Obrobka zdjec

Autor: Hern (delta_at_silesia.top.pl)
Data: Tue 11 Nov 1997 - 04:06:31 MET

On Mon, 10 Nov 1997 23:50:12 GMT, ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K.
Ladziak) wrote:

>Tojuz inna para kaloszy... jak mamy odpowiednio duzo kadrow tej twarzy
>to mozna szukac korelacji i obraz wyostrzyc - troche skomplikowane to,
>typowe programy do obrobki obrazow tego nie maja, ale zrobic sie daje.
>Ale z pojedynczego zeskanowanego zdjecia okreslonej rozdzielczosci nie
>da sie zrobic zdjecia o rozdzielczosci dziesiec razy wiekszej. Mozna
>podzielic piksele, interpolowac kolor kazdego z nich, mozna troche
>wyostrzac krawedzie, ale jesli informacji nie ma (cala twarz skladala
>sie np. z czterech pikseli) to oczu i nosa nie zobaczymy za chiny,
> [...]

No wlasnie. Nie mozna mylic wyostrzania analogowego zdjecia ktore mamy
i mozemy sobie zeskanowac w dowolnej rozdzielczosci i robic "cuda" na
stacjach graficznych z odpowiednim oprogramowaniem, a gotowym skanem w
niskiej rozdzielczosni, ktory zostal powiekszony i nie mamy dostepu do
"analoga"

Hern
E-mail: hern_at_irc.pl