Re: TPSA Internet linia dzierzawiona

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 10 Nov 1997 - 20:01:33 MET

On Mon, 10 Nov 1997 10:11:27 +0100, Bogdan Kwietniak:

>Moze nieco off-topic, ale intruguje mnie ta miesieczna oplata za kazdy
>kilometr kabla. Czemu miesieczna ? Liczy sie jako miesieczne zuzycie
>nosnika? ;)

A jak myslisz, skad nazwa "linia DZIERZAWIONA" ?

A powazniej:

1) koszta polozenia linii sa horendalne, wiec czesto klient woli
   placic w ratach niz za calosc.
2) klienci sie przeprowadzaja, przenosza, likwiduja - i znow wynajecie
   gora.
3) kladzenie jednej linii jest nieoplacalne, wiec warto korzystac z
   uslugi firmy telekomunikacyjnej, ktora laczy wielu klientow i
   juz ma te polaczenia, a nie trzeba projektowac ktoredy, zezwolenia,
   itp.
4) sytuacja gdy stosunki wlasnosci sa pomieszane, jest pod wzgledem
   prawnym wyjatkowo skomplikowana. Wiec raczej nie licz ze TPSA
   sprzeda Ci pare drutow - wynajmie natomiast dosc chetnie.

5) druty trzeba naprawiac, remontowac, wymieniac po powodzi - czyli sa
   pewne miesieczne koszta eksploatacji....

J.