Re: Wykupic M$ [bylo Re: Bill Gates]

Autor: Pawel Paroń (pawelp_at_rodan.rodan.pl)
Data: Mon 10 Nov 1997 - 09:58:40 MET

On 8 Nov 1997 15:48:12 +0100, Andrzej Karpinski <karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl> wrote:

>Och... A coz takiego umie "znakomity specjalista od NT" ? Potrafi wyjasnic
>dlaczego pojawil sie niebieski ekran czy czemu Dr.Watson co chwila glowe
>zawraca?... Potrafilby temu zaradzic? A moze "znakomity specjalista" to
>ktos kto na pamiec zna gdzie leza jakie ikonki? wielce mnie to zastanawia
>
>karpio

Problem jest natury czysto lingwistycznej - okreslenia takie jak "inzynier",
"specjalista", itp. w jezykach krajow powszechnego dobrobytu oznaczaja
zupelnie cos innego. Tam kazdy kto ma do czynienia z jakas technika jest
okreslany mianem "inzyniera" (zeby czlowieka dowartosciowac), a
"specjalista" to ktos taki, kto potrafi wykonac czynnosc bardziej
wyrafinowana niz odgrzanie hamburgera w mikrofali ;)
Pawel

ps. amerykanskie "engineer" to najczesciej po prostu technik. Wiem, bo sporo
czasu przepracowalem w "duzej, amerykanskiej firmie".