Re: Monitor mi się trzęsie!

Autor: R.Zylla, Lodz-Baluty (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sat 08 Nov 1997 - 07:39:55 MET

At 00:12 11-08-97 +0100, you wrote:
>Cześć
>
>Jestem nieszczęśliwym posiadaczem monitora Highscreen MS1455M. Monitor
>dostałem kupując komputer w Vobisie (co uważam za błąd) z roczną
>gwarancją. Już po miesiącu zauważyłem, że obraz drży, ale oddałem go
>do naprawy po jakimś czasie. Po 2 nieudanych 'naprawach' (podobno
>usunęli mu zimny lut) i wielkiej awanturze dostałem nowy - ten sam
>model...

  Ja sie na monitorach z Vobisu nie znam ale ...

> a obraz dalej drży. Jeśli się przyjrzeć to widać jak
>przeskakuje z piksela na piksel, a gdy zrobię białą (albo nawet jasną)
>tapetę to widać jak obraz 'pulsuje' (robi się jaśniejszy i ciemniejszy
>w niektórych częściach ekranu). Dzieje się to pod Dos'em i W95.

 To moze byc objawem tego ze uzywasz w wysokiej rozdzielczosci
  i jest wlaczony interlace. Zmien tryb na cos mniejszego
 i zobacz jaki bedzie skutek.
  (wszak pecetologi to nauka doswiadczalna)

>Ja już nie mam pojęcia co z tym zrobić. Mam dwie hipotezy, ale nie
>wiem czy słuszne:
>1. Może coś nie tak z kartą? - S3 Trio64 1MB PCI

  No i znowu nasuwa sie prosty eksperyment:
  Wez od kogos inna karte albo wez monitor do
  jakiegos kolezki i zobacz jego komputer ze swoim
  monitorem. Wnioski sam wyciagniesz.

>2. Nie mam stabilizatora napięcia (tego przedłużacza z czerwonym
>przyciskiem ;) i może to jakoś wpływa na zasilanie monitora i...

   ten przedluzacz to tylko troche zabezpiecza przed
  przepieciami w sieci (pioruny i wlaczanie/wylaczanie
  pralki labo lodowki) Ale jak cie zabezpieczy przed
  piorunem to sam jest juz do kasacji (jeden z elementow
  sie na trwale uszkadza)

  Stabilzator to mozesz wziac od ruskiego telewizora.
  Rownie dobre moze byc autotrafo = tyle ze recznie
  trezba regulowac napiecie.

>Jeśli macie jakieś pomysły lub mieliście już taki problem bardzo
>proszę o odpowiedź.

  Sprobuj czy jakies zewnetrzne pole magnetyczne ci nie
  wplywa na drganie maski inwarowej. To moze tez byc
  przyczyna. ale watpie.