Re: Kilka małych pytań

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 05 Nov 1997 - 14:00:55 MET

pit4ever_at_friko.onet.pl (Piotru$) writes:

> 1. Diody kontrolne: czy jest jakiś ogólnie przyjęty schemat oznaczania
> kolorami kabelków który koniec LEDa gdzie podpiąć? Jak dotąd miałem
> szczęście i albo trafiałem, albo jak nie trafiłem to po zmianie
> kabelków diódka jeszcze żyła, ale słyszałem że niektóre LEDy są
> delikatne i nie lubią odwrotnego napięcia.

Podobno. Ale podlaczylem juz (nie wiem ile, ale 1000 chyba bedzie) takich
diod, i zadnej nie zabila odwrotna polaryzacja. Moze przy wyzszym
napieciu...

> 2. Poziomy napięć zasilania: spotkałem się (zwłaszcza w płytach dual
> voltage) z różnymi wartościami napięć zasilania samego procka i
> pozostałej części płyty. Prosiłbym o wskazówki co do tych wartości:
> jakie ustawiać, kiedy, dla jakich procków i w miarę możliwości:
> dlaczego. (czytałem że przy podkręcaniu korzystne jest czasem
> zwiększenie napięcia zasilania - o tym też proszę parę słów jeśli
> można)

Rozne napiecia sa dla MMX'ow (P55C, K6 itp) - nizsze dla wnetrza, a wyzsze
dla np. buforow wychodzacych na zewnatrz CPU. To zalezy od CPU,
ale zwykle 2.8V/3.3V dla Intela, 2.9/3.3 dla AMD K6 (lub 3.2 dla K6
233MHz). Przy nieco wyzszym napieciu elementy slabiej sie nasycaja,
co zwieksza max. szybkosc zegara - ale takze np. generuje wiecej ciepla
itp.

> 3. Cache: jak to jest z tą granicą 64MB? Tzn. wiem że jeśli chcę
> więcej to HX (lub VIA). Ale w instrukcji do Soyo 5TF2 znalazłem
> tabelkę, w której pisze że choćbym nawet dołożył cache'a do 512 KB to
> i tak obsługuje 64MB

Niestety nie wszystkie plyty na HX pozwalaja na kaszowanie >64MB RAM,
mimo ze sam chipset na to pozwala.

> 4. Co to jest "Factory Set Jumper" - Soyo 5TF2, w instrukcji pisze
> JP40 - factory setting at short

Znaczy, ze go ustawili w fabryce, i nie nalezy go ruszac. Chyba
ze ktos wie co on robi.

> 5. Jak wykorzystać Sleep Switch Connector (to coś ma przełączać w tryb
> Power Saving) czy mogę to podpiąć pod jakiś klawisz typu RESET na
> obudowie? Jak ten tryb łączy się z ustawieniami Sleep w BIOSIE (chodzi
> mi o to jak ustawić co może obudzić sprzęta po takim uśpieniu).

A jak myslisz, ile ten power saving zaoszedzi? Nie mowie o monitorze,
bo na nim mozna pewnie ze 100W zaoszedzic, ale jesli komputer pobiera
np. 50W, i wiekszosc z tej mocy bedzie wciaz pobierana w tym uspieniu?

> 1. Dobra płyta na HX? Tyan? Asus? Jaki model? najlepiej jakby miał coś
> takiego jak kontrola temperatury procka jak w Asusie TX 97. Czy HX
> wyciągnie 83MHz na płycie? Jeśli tak to jaka płyta to umożliwia?

Takiej z regulatorem na HX nie widzialem.
Asus T2P4 (ale AT, nie ATX). Albo Tyan (nie pamietam numerka, taka z S
na koncu, S jak single CPU). Podobno Abity (bezzworkowe) sa takze ok,
nie uzywalem (i nie lubie bezzworkowcow). Tylko ze Tyan nie wyciaga
83MHz, Asus (i chyba Abit) owszem.

Albo FIC na VIA A-2?

--
Krzysztof Halasa