Re: Pytanie o adio CD->WAV (podstawy)

Autor: Artur M. Kamiński (kompas_at_optimus.wroc.pl)
Data: Thu 06 Nov 1997 - 14:11:49 MET

Jaroslaw Sowa napisał(a) w artykule <34617061.98EACD16_at_omicron.comarch.pl>...

>Czesc
>Widze tu ostatnio mnostwo listow na temat sciagania sciezek audio
>na wav-y. Niestety wszystkie zaczynaja sie nieco powyzej mojego poziomu
>:-( (:-))
>Czy ktos moglby mi opisac podstawy, a w szczegolnosci:
>1. czy jest to przetwarzanie zapisu cyfrowego na cyfrowy bez analogu po
>drodze
Tak. Nagranie wav poprzez SoundBlaster'a z CD to zadna sztuka.
Chodzi o bezposrednie czytanie z dysku CD-Audio sciezki dzwiekowej
zapisanej w formacie CD-Audio i zapisanie na HDD w dowolnym innym formacie (np.
Wav).

>2. czy do tego kompakt musi byc podpiety pod IDE na karcie dzwiekowej
Niekoniecznie, wystarczy, ze do dowolnego kontrolera HDD, kontroler na karcie
dzwiekowej jest jakby niezaleznym urzadzeniem, uklonem w strone starych
komputerów ze zwyklym IDE (na dwa dyski).

>3. czy mozna to robic przy uzyciu starszego sprzetu (CD 4x)
Tak, chyba, ze CD ma inne zlacze niz ATAPI (np. Panasonic, Mitsumi itp),
wtedy podlacza sie go przez osobna karte interfejsu (starsze karty
dzwiekowe mialy zamiast IDE inne interfejsy). Patrz Ad 2.

Artek