Re: SB PRO rownocz. nagryw. i odtwarzanie

Autor: Jacek Wikiera (wikiera_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Wed 05 Nov 1997 - 12:46:57 MET

Jacek Wikiera (wikiera_at_ds14.agh.edu.pl) wrote:
: Mam karte dzwiekowa na ukladzie OPTi930. Przy pomocy programu dolaczonego
: do niej przelaczam ja w tryb emulacji sprzetowej Sound Blaster'a PRO,
: potem uruchamiam Win95, ktory obsluguje ja jako SB PRO.
: Przy pomocy funkcji z grupy "Low-Level Audio" otwieram karte do odtwarzania
: (waveOutOpen). Nastepnie, majac karte otwarta do odtwarzania, chce ja otworzyc
: do nagrywania (waveInOpen()), poniewaz chce _rownoczesnie_ nagrywac i odtwarzac
: (pisze program do przetwarzania dzwieku w czasie rzeczywistym (z pewnym opo-
: znieniem, rzecz jasna)).
: Pytania:
: - czy SB pozwala odtwarzac i nagrywac rownoczesnie?
: - jesli tak, to jak uzyc funkcji API Windows aby go do tego naklonic?

OK. Odpowiem sam sobie.
  Wiec mozna sciagnac z ftp.opti.com (/pub/chipsets/sound/82c930/930w95.exe)
 driver do ukladu 82c930 pod Win95.
Jest tam info, jak ustawic DMA i inne aby mozna bylo pracowac w trybie
"full duplex". Sa tez driver'y do SB16 i lepszych na www.creativelabs.com
(sbw95up.exe) ktore pozwalaja na prace w trybie "full duplex".
Po instacji driver'a udalo sie bez problemow zaalokowac karte do odtwarzania
i nagrywania rownoczesnie. Tylko trzeba bylo w mikserze wylaczyc "Microphone"
aby nie bylo na wyjsciu slychac sygnalu z mikrofonu (bo trafialo tam juz przet-
worzone wejscie).
                          Jacek, student elektroniki, AGH Krakow