Re: Najwiekszy ogolnopolski przekret Optimusa (bylo: nie kupujcie...)

Autor: Jacek Sitowski (terpio_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 03 Nov 1997 - 22:36:40 MET

On Mon, 03 Nov 1997 03:18:42 +0100, chester <chester_at_kki.net.pl>
napisał(a):

>We wszystkich tego typu wypowiedziach objawia się typowo Polska
>Pomroczna
>mentalność. Polowanie na czarownice - nie ważne co jest przyczyną.
>Jak ktoś powiedział: "Dajcie mi winnego a znajdę paragraf".

We wszystkich tego typu, co moja, czy też tego typu, co zacytowane? Ja
na nikogo nie polowałem.

> [...]
>nikt też
>nikomu niczego nie narzucał co jest dla niego dobre, a co nie.
>To jest właśnie typowo socjalistyczna mentalność. Zrobimy wszystkim
>dobrze
>w ten sam sposób czy tego chcą, czy nie. Pozwól zatem, że każdy sam
>zadecyduje
>czy chce kupić taniego Nexgena, czy drogiego Intela. Płytę z Cache czy
>bez.
>Po prostu wolny wybór.
>Rolą mediów jest podawanie rzetelnych informacji, a nie kierowanie

Nie wiem, czy mówimy o tych samych gazetach.
Z pewnością jestem użytkownikiem komputera mającym na jego temat
wiedzę poniżej średniej obowiązującej na tej grupie. Nie uważam jednak
tego za szczególny nietakt, bowiem jestem użytkownikiem, a nie
specjalistą, czy hobbystą. Samochodu też nie naprawię.
Piszesz o wolnym wyborze. Świetnie, ale ja wyobrażam to sobie w taki
sposób, że popularna gazeta zajmująca się tematyką komputerową np.
"Chip", czy "PCW Komputer", w chwili, kiedy w szerokiej, atrakcyjnej
cenowo ofercie pojawia się na rynku polskim taki "NexGen", robi
rzetelny test. Rzetelną informacją, o której piszesz było by więc
podanie: nie uruchamiają się takie to, a takie programy. Wtedy
faktycznie mogę dokonać wyboru, choć to też iluzoryczne, bo przecież
cóż mi z taniego nawet komputera, jeśli w praktyce nie uruchomię na
nim tego, czego chcę. Takie informacje pojawiły się w prasie, ale
dopiero wtedy, kiedy "NexGeny" były już sprzedane, więc o rzetelności
prasy nie można tu mówić. Tak więc nadal podtrzymuję swe zarzuty wobec
nieuczciwej względem czytelników prasy i nie rozumiem Twych porównań
odnoszących się do radzieckiego prokuratora.

Prasa a firmy komputerowe:
Ewidentne jest to, że poziom polskich gazet komputerowych jest niski,
co szczególnie widoczne w porównaniu do odpowiednich edycji
oryginalnych. Oczywiste jest też to, że są one powiązane z firmami
komputerowymi w różnoraki sposób.
Pamiętam jednak sprzeczkę Netscape'a z "PC Magazine" chyba. Ten
ostatni naraził się owej firmie informując czytelników o bugu w
Navigatorze, mimo iż f-ma Netscape prosiła o nieupublicznianie tej
informacji (tak to chyba jakoś było). A więc można, chociaż na pewno
pozycja koncernu Ziff-Davies jest nieporównywalna z naszymi pisemkami.
Jeśli jednak zgodnie twierdzicie, że naiwnością jest oczekiwanie
uczciwych testów sprzętu, który jest w danym piśmie także reklamowany,
to bliskie jest spełnienie się słów Jacquesa Attali (byłego prezesa
EBOiR).

"Niedługo będziemy świadkami pojawienia się nowej klasy
zajęciem będzie wytwarzanie ukierunkowanej informacji. Środki masowego
przekazu dostaną się w ręce wielkich korporacji, które będą w stanie
programować zachowanie ludzi na całym świecie, pogłębiając ich
sceptycyzm w odniesieniu do kwestii politycznych i wartości
demokratycznych. Nowe technologie, przyspieszając decentralizację
władzy przyczynią się do dalszego upadku instytucji demokratycznych.
Tak jak prasa drukarska doprowadziła do upadku Świętego Cesarstwa
Rzymskiego i pojawienia się protestantyzmu, tak Internet powoduje
upadek tradycyjnych pośredników (bankowców, maklerów itp.) i
globalnych instytucji w rodzaju sieci telewizyjnych. Miejsce ich zajmą
wyspecjalizowani uczestnicy procesu informacyjnego, docierający ze
swoimi programami bezpośrednio do każdego obywatela."
"Foreign Policy", Summer 1997

I co o tym myślicie?

Pozdrawiam
Jacek Sitowski