Re: POMOCY! FlashBIOS AWARDA

Autor: MG (grenda_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 01 Nov 1997 - 20:26:26 MET

Mialem podobny problem po upgraddzie flash biosa, po restarcie mój
komp zaczal piszczec i nic dalej nie robil, musisz to rozwiazac
tak:
Jesli masz stary bios nagrany na dyskietce (a jesli nie to jestes
bardzo nieodpowiedzialny(tak jak ja)) to idziesz do sklepu z
czesciami elektronicznymi kupujesz EPROM-a 128KB, jego oznaczenie
to np. 27c1001 (32 nózkowy), a potem szukasz kogos kto by ci
przegral zawartosc dyskietki (pliku) na eproma.
Otwierasz komputer przy wylaczonym komputerze wyjmujesz Flash
biosa, a wsadzasz eproma, odpalasz komputer, wchodzisz do dosa, i
robisz bardzo ryzykowna rzecz (równie ryzykowna jak upgrade biosa),
przy wlaczonym komputerze wyjmujesz
eproma i wkladasz flash eproma, wpisujesz program do nagrywania
flashów (ten którym spieprzyles kompa) i na flasha wrzucasz
starego biosa, i gotowe.
Mozesz tez skorzystac z innego komputera (tez z plyta GA), wtedy
nie musisz kupowac eproma, ale nie kazdy ma dojscie do dwóch
komputerów.

ps. Nie masz co liczyc na serwisy, ci ludzie sie na niczym nie
znaja.

Narazie.

Bogdan Nowak napisał(a) w artykule
<345d6918.5460381_at_news.tpnet.pl>...

> PLON! SLONIOCY! SLONIOCY! (tak wolal Prosiaczek, kiedu mu sie
>wszystko popieprzylo).
> I ja wolam pomocy, pomocy!
> Sluchajcie, mam plyte glowna Giga-byte z Flashbiosem AWARDA.
>Zapuscilem upgrade, bo zamierzam zmienic procesor i spieprzylem
>sprawe. Nie popelnilem zadnego bledu (tak przynajmniej mi sie
wydaje)
>a jednak ...

a jednak wgrales nie tego biosa co trzeba

> [...]
bo
>wyczytalem, ze ta ostatnia nie korzysta z BIOSU plyty - i nic. Po
>prostu nic nie widac na ekranie. Zadnych piskow z glosniczka,
>mieszania flopem - nic! Zupelna marwota. Blagam, pomozcie! Nie stac
>mnie nowa plyte, a jesli ja kupie to nici z procka. Bez kompa jestem
>jak bez reki i to prawej ...
>Co robic? Czy sa jakies sposoby na wgranie jeszcze raz (starej,
>zachowanej wersji BIOSU), jesli komputer wogole nie bootuje?
>Jak to zrobic z innego komputera? Czy sa jakies urzadzenia
pozwalajace