Re: Zasieg sieci na BNC

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 26 Oct 1997 - 21:37:20 MET

On 24 Oct 1997 20:58:18 GMT, lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis)
wrote:

>Ba - trzeba by kabelek zapalniczka badac ... i pewnie by sie skonczylo na
>tym ze takiego w polietylenie do kraju nie sprowadzaja :-)

Nawet robia w kraju, Jarku, nawet robia! A co? Potrzebujesz?

>Pianke podejrzewam o znikanie [przynajmniej tyle twierdza budowlancy o
>styropianie]. A lity bedzie pekal - od mrozu. Co nawiasem mowiac
>kiepsko wrozy takiemu co ma polietylen na zewnatrz.

Jarku!!! Wyraznie napisalem - montowac jak trzeba! Jak ktos swobodnie
w poziomie 50m koncentryka bez linki nosnej wiesza, to niech ma
pretensje do siebie. Poprawnie zmontowany kabel z dobrej jakosci
polietylenu wysokocisnieniowego (HPPE a nie LPPE) jest naprawde
wystarczajaco wytrzymaly - tak sie sklada ze mam znajomego anteniarza,
ktory na swoje instalacje daje osiem lat gwarancji. Najstarsze z jego
instalacji juz wychodza z okresu gwarancyjnego i klopotow z wplywami
atmosferycznymi nie notowal - a robi anteny do skrajnie trudnych
warunkow odbioru - o ulamki decybela czasem walczy, ethernet przy tym
to pestka!

>Ba - a jak gdzies jest drogo, to od razu jakosc kabla lepsza jest?

Nie, ale tam gdzie tanio to na pewno chala (chyba ze idiota sprzedaje
i sam nie wie co ma)

>Hm, znam takie jedno miejsce gdzie kabel juz czwarty rok lezy - i jeszcze
>pakiety lataja bez problemow. Pioruny w kazdym badz razie sprzetu zepsuly
>na kwote wielokrotnie wieksza niz ten kabel kosztowal :-)

Ano... zabezpieczenie przed piorunem nie jest takie latwe jak
niektorzy mysla... Mysli sobie taki, ze jak jeden koniec uziemiony i
drugi koniec uziemiony, to potencjal maja wspolny. A ja na wlasne
oczy, bez nijakiej burzy widzialem jak przy pomiarach rezystancji
uziomu gosc przytknal do tego uziomu kabel polaczony z elektroda
odniesienia, czyli kawalem preta wbitego 25m od uziomu - iskry lecialy
ze hej! Ale wytlumacz to ludziom!

Darek