Re: Modem nie do wiary-polski i best!

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 26 Oct 1997 - 21:11:44 MET

On Sun, 26 Oct 1997 10:43:12 GMT, remolos_at_polbox.com (Remik) wrote:
>Sluchajcie ostatnio doszly mnie sluchy(konkretnie
>z Polibudy wroclawskiej)ze gotowy jest pierwszy polski modem
>pracujacy wylacznie na polkich sieciach telefonicznych:
>
>I teraz wsztrzymajcie oddech:
>1.Cena:150-200zł
>2.Predkosc:150bps!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rozumiem ze najlepszy bo to najwolniejszy modem dostepny jeszcze na
swiecie?

Co do Wroclawia: robiono tu modemy [firma Teleko] srednio dawno
temu, robota skonczyla sie na modelu 2400. Potem dlugo nie mogli
wyprodukowac nic szybszego, marketingowo usilowali sie chwalic
9600 [po kompresji :-)], a na koniec cos tam dobrego mieli,
ale znaczaco drozej od innych dostepnych modemow.
Moze znow wzieli sie do roboty..

Dalej - moze chodzi Ci o modem Goramo, z Warszawy, predkosc okolo
150kb/s, Cena troche wyzsza, ale to modem na linie dzierzawione - wiec
w domu zadnego z niego pozytku, chyba ze sobie przerzucisz wlasny
kabel.
I chodzi faktycznie tylko na polskich liniach. A i to nie wszystkich.
Bo jednak wieszosc linii telefonicznych gdzies po drodze zamienia sie
na poscac cyfrowa, 64kb/s dokladnie :-)
Nagroda Nobla czeka jesli zrobisz modem telefoniczny co uzyska
na takiej linii chocby 64.001 kb/s - bez kompresji..

J.