Re: Zig Zag kontra TPSA

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_helios.man.lublin.pl)
Data: Tue 21 Oct 1997 - 10:24:46 MET DST

In pl.comp.pecet Jaroslaw Lis <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: Synthe <andmielc_at_zsbikmw.zsbikmw.wlocl.pl> wrote:
: : Jaroslaw Lis wrote:
: : > In pl.comp.www Pawel Czeladzinski <pawelcz_at_friko2.onet.pl> wrote:

: [...]
: A wtedy TPSA pewnego pieknego dnia stwierdzi ze "za darmo" to za tanio
: i podniesie ceny - za internet bedzie sie placilo dodatkowo.
: A tu w okolicy nie bedzie zadnego innego providera ktory moglby
: konkurowac cena....

To sie pojawi. Inwestycje (jak na razie) nie sa na tyle duze,
zeby w razie potrzeby nie pojawili sie nowi providerzy. A tak naprawde
zaden inny provider nie moze konkurowac cena, przynajmniej nie moze
dac nizszej i to wynika rzeczywiscie z monopolu - na uslugi telekomunikacyjne.
Jarku jestes w tej sprawie konsekwentnie przeciwko TPSA od samego
poczatku. Ja propnuje np. oskarzyc PKP o monopol na sprzedaz biletow
PKP (ze tak byc nie musi swiadczy przyklad komunikacji miejskiej).
A 0-202122 TPSA traktuje jako rozszerzenie repertuaru uslug,
tak jak zegarynka, bajki, czy inne uslugi automatyczne.
Nie skarzysz TPSA, ze chcialbys opoowiadac dzieciom bajki przez
telefon, a TPSA swiadczy juz taka usluge? Zagrozenie dla providerow
bedzie gdy TPSA oprocz numeru dostepowego do Internetu bedzie swiadczyc
pelna game uslug. Wtedy rzeczywiscie wykorzystujac swoja monopolistyczba
pozycje wykosi wszystkich providerow. Nie tylko ze wzgledu na ceny,
ale rowniez np. na lepsza jakosc polaczenia z numeru 0-202122
do serwerow TPSA swiadczacych odpowiednie uslugi.

: Na tym wlasnie polega monopol :-)

Nie jestem przekonany. Ale np. blokowanie dostepu do numeru 0-202122
jak sie dzwoni z innej sieci telefonicznej niewatpliwie
powinno byc zabronione. Choc mam watpliwosci czy sa to praktyki
czysto monopolistyczne.

Pozdrawiam,
Andrzej Resztak