Re: Zig Zag kontra TPSA

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 21 Oct 1997 - 16:47:49 MET DST

Andrzej Resztak <resz_at_helios.man.lublin.pl> wrote:
: In pl.comp.pecet Jaroslaw Lis <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: : A wtedy TPSA pewnego pieknego dnia stwierdzi ze "za darmo" to za tanio
: : i podniesie ceny - za internet bedzie sie placilo dodatkowo.
: : A tu w okolicy nie bedzie zadnego innego providera ktory moglby
: : konkurowac cena....
: To sie pojawi. Inwestycje (jak na razie) nie sa na tyle duze,
: zeby w razie potrzeby nie pojawili sie nowi providerzy.

A ile razy mozna inwestowac w modemy? :-)

: A tak naprawde
: zaden inny provider nie moze konkurowac cena, przynajmniej nie moze
: dac nizszej i to wynika rzeczywiscie z monopolu - na uslugi telekomunikacyjne.

Ale moze uzyskac podobna. Sposob juz podawalem - Urzad antymonopolowy
powinien na TPSA wymusic zeby z providerami dzielila sie pieniedzmi
za telefony do nich. Powiedzmy 2gr co trzy minuty z tych 19 co placi klient.
Wbrew pozorom TPSA tez na tym zarabia - 17gr wplywa, a inwestycje zadne..

: Jarku jestes w tej sprawie konsekwentnie przeciwko TPSA od samego
: poczatku.

BO ze mnie zdzieraja za duzo :-)

: A 0-202122 TPSA traktuje jako rozszerzenie repertuaru uslug,
: tak jak zegarynka, bajki, czy inne uslugi automatyczne.
: Nie skarzysz TPSA, ze chcialbys opoowiadac dzieciom bajki przez
: telefon, a TPSA swiadczy juz taka usluge?

O to "juz" sie rozchodzi. Opowiadanie bajek bylo od dawna, TPSA
wystawila modemy dawno po providerach.

[P.S. Kiedys mi sie rzucilo w oko reklama serwisu budzenia w USA.
      prywatna firma to robila, a nie centrala..]

: : Na tym wlasnie polega monopol :-)

: Nie jestem przekonany. Ale np. blokowanie dostepu do numeru 0-202122
: jak sie dzwoni z innej sieci telefonicznej niewatpliwie
: powinno byc zabronione. Choc mam watpliwosci czy sa to praktyki
: czysto monopolistyczne.

Hm, tu mam mieszane uczucia. Po pierwsze sa jakies tam rozliczenia pomiedzy
operatorami i znow moze sie okazac ze i TPSA i innej sieci sie oplaca
klient co do modemu TPSA dzwoni a obie firmy dziela sie jakos zyskiem.

Co do zabraniania - niech sobie zabrania. Inni operatorzy telefoniczni
dawno powinni wziasc sie do roboty i wystawic wlasny taki serwis.
Po co sie dzielic zyskiem z TPSA..

Dla urzedu pozostaje w tym momencie jedynie decyzja czy inny operator
moze taki serwis wpisac pod numer 0,202122 i tym sposobem uniemozliwic
klientowi skorzystanie z uslugi TPSA.

Osobiscie mam nadzieje ze juz w niedalekiej przyszlosci bedziemy mogli
wybierac z ktorej firmy chcemy telefon .... a wtedy byc moze
zaczna sie oferty typu "u nas lacze do internetu kosztuje 6gr/3 min"
Albo - "oferujemy bezplatne polaczenia telef do providera XXXXX",
a provider sie dzieli miesiecznym abonamentem z centrala.

Z tego co slysze - to juz sie zaczelo :-)

J.