Re: benchmark do dupy!

Autor: Arkadiusz Dabrowski (dobrov_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 19 Oct 1997 - 01:49:19 MET DST

On 18 Oct 1997 11:59:31 GMT, "Bartosz Palusko" <bpalusko_at_polbox.com> wrote:

>Pewien pan przedstawił nam ostatnio swoj wlasny benchmark, na którym
>przetestowalem swoj sprzet (CxPR200MX) i bylem mocno zdziwiony (slabszy od
>zwyklego P166). Postanowilem potestowac sobie swoj sprzet w roznych
>konfiguracjach (dzieki bezzworkowej plycie). I co sie okazalo?

Trzeba bylo przeczytac najpierw dolaczonego doca - oszczedzilbys sobie czasu
i nerwow. Tam jest wyraznie napisane, ze program testuje tylko i wylacznie
procesor i bez uzywania jakiejkolwiek zewnetrznej pamieci.

>Ze ten
>benchmark w zadnym przypadku nie pokazuje wydajnosci procesora tylko
>szybkosc wykonywania poszczegolnych instrukcji,

Dziekuje za informacje. Znaczy program dziala zgodnie z oczekiwaniami
autora.

Benchmark ten nie jest bowiem przeznaczony dla baby w biurze, tylko dla
uzytkownika, ktory zna sie na rzeczy. Taki wlasnie uzytkownik potrafi na
podstawie parametrow czastkowych zbudowac sobie system, ktory bedzie mu
odpowiadal.

Np.
1) wykonuje duzo obliczen na malych zbiorach liczb - potrzebuje szybkiego
koproca i niekoniecznie szybki dostep do L2

2) Gram w gierki 3D - potrzeduje szybki dostep do L2 i DRAM, szybkie PCI i
niekoniecznie szybki koproc.

itp.

Moj program dostarcza wlasnie takiego czastkowego parametru uzytecznego
wylacznie dla obeznanego uzytkownika.
Dla baby w (lub chlopa) w biurze sa kolorowe benchmarki w windoze, ktore
testuja wszystko i nic i sa g... warte.

Byc moze napisze nastepny benchmark, ktory bedzie wylacznie mieszal po
pamieci a tym samym sprawdzal czasy dostepu do L2 lub/i DRAM.
Nie zamierzam pisac zadnych glupich kombajnow. Takich juz jest wiele.

>oczywiscie predkosc na 2,5x66=2x83 (bzdura), a poza tym 2x83 jest
>wolniejszy od 3.5x50.

Czyli prawidlowo.

P.S.
Bardzo prosze wszystkich szczesliwych posiadaczy/uzytkownikow/majacychdostep
do pentium2 o nadeslanie wynikow mojego testu.

    +--\ /--\ +--\ +--\ /--\ | | Arkadiusz Dabrowski
                                     dobrov_at_zeus.polsl.gliwice.pl