CD-ROM z CD-DA

Autor: Marcin Skowronek (marskow_at_biotop.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 16 Oct 1997 - 13:44:41 MET DST

Ten temat przewijal sie juz zapewne przez lamy tej listy, ale ja od
dluzszego czasu nie mialem dostepu do sieci, wiec zadam kilka pytan
na temat czytnikow CD-ROM. Zamierzam wlasnie jakis kupic, i chcialbym
zeby mial mozliwosc zgrywania kompaktow mozycznych na twardy dysk bez
straty jakosci (opcja read CDDA w programie CD Workshop). Nietety
w zadnym ze sklepow komputerowych ktore obszedlem nikt nie potrafil
udzielic mi informacji ktore czytniki to potrafia (zreszta odnosilem
wrazenie ze nikt rozumie o co mi chodzi, moze zbyt metnie to tlumaczylem).
Wiec pytam na liste, jak to jest z tymi czytnikami? Czy wiekszosc
obecnie sprzedawanych czytnikow ma taka mozliwosc czy tez nie?
Slyszalem, ze radza sobie z tym czytniki Toshiby. W jednym ze sklepow
ogladalem taki czytnik i zauwazylem ze ma on dodatkowe zlacze. Sprzedawca
tlumaczyl, ze jest to wyjscie cyfrowe i to od jego obecnosci zalezy, czy
czytnik ma mozliwosc zczytywania danych muzycznych na HD. Czy tak jest
w istocie? Jesli nie, to czy w ogole mozna jakos odroznic taki czytnik
po wygladzie? Zapewne nie mozna?
Czy ktos moglby napisac, ktore konkretnie typy czytnikow (interesuja
mnie napedy od x8 w gore) maja taka mozliwosc? Moze ktos ma taka liste
i moglby mi ja przeslac? Z gory dziekuje.

P.S. Jesli odpowiedzi na moje pytania znajduja sie juz na liscie, to
przepraszam ale nie moge tego sprawdzic poniewaz ten list pisze w czasie
krotkiej przerwy pomiedzy kolejnymi zajeciami w pracowni komputerowej,
z ktorej juz za chwile mnie wygonia :) .
  Marcin Skowronek