Re: CD-ROM z CD-DA

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 16 Oct 1997 - 19:48:00 MET DST

Thu, 16 Oct 1997 13:44:41, marskow_at_biotop.umcs.lublin.pl (Marcin
Skowronek) piszesz:

>Ten temat przewijal sie juz zapewne przez lamy tej listy, ale ja od
>dluzszego czasu nie mialem dostepu do sieci, wiec zadam kilka pytan
>na temat czytnikow CD-ROM. Zamierzam wlasnie jakis kupic, i chcialbym
>zeby mial mozliwosc zgrywania kompaktow mozycznych na twardy dysk bez
>straty jakosci (opcja read CDDA w programie CD Workshop). Nietety
>w zadnym ze sklepow komputerowych ktore obszedlem nikt nie potrafil
>udzielic mi informacji ktore czytniki to potrafia (zreszta odnosilem
>wrazenie ze nikt rozumie o co mi chodzi, moze zbyt metnie to tlumaczylem).
> [...]

Tez zastanawiam sie nad zakupem CD-ROMu dobrze czytajacego audio.
Dodatkowo chcialbym aby czytal plyty CD-RW. Na razie mam taka liste:

Panasonic 585B - 24x, audio ok. 5x bez jitter, kto to sprzedaje?
Plextor 20Tsi - 20x, audio 8x bez jitter, SCSI, 800zl + VAT
Samsung 24x, audio ok. 2x
Toshiba 24x, audio < 1x

Oprocz tego z napedow 24x moze byc Pioneer, Sony, Teac. Prawdopodobnie
nie nadaja sie do audio Hitach, Goldstar, Mitsumi, NEC. Napedy starsze
(wolniejsze) zwykle nie czytaja CD-RW, ale zapewne znajdzie sie troche
dobrych do audio moze Panasonic, Pionieer.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski