Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Thu 16 Oct 1997 - 12:21:25 MET DST

Slawomir Popiel wrote:

> A jak w W95 mozna sformatyzowac dysk c, pomylkowo lub celowo? Chyba nie ma
> takiej mozliwosci. To znaczy jest, ale trzeba najpierw wyjsc do DOS albo DOS
> session in Windows. Tylko po co, gdy sie chce sformatyzowac floppy? To juz
> naprawde cgyba wtedy, dgy sie chce samemu sobie zrobic na zlosc.

Przyznawanie sie do ignorancji w sprawach oczywistych to dosc dziwna taktyka.
Szczegolnie, ze uzywasz Microsoft Outlook Express 4.71.1712.3 czyli pewnie
piszesz spod rzeczonych Windowsow95... Jednak posting ten mnie tak szczerze
ubawil, ze odpowiem szczerze i troche (ale tylko troche) powazniej.

Sprobuj w "Moj komputer" albo w Eksploratorze zobaczyc wlasciwosci
jakiegokolwiek dysku (nie CD oczywiscie). Znajdziesz tam opcję
"formatuj...".Ciekawe do czego ona moze sluzyc? Popatrzymy. Sprobujemy dysl
C:... Niestety pisze cos w rodzaju "Nie moge sformatowac dysku bo zawiera pliki
systemowe Windows". Ciekawe...

A tak powaznie, jak sprobujesz tego na dyskietce, zobaczysz, ze nie jest to ten
DOS-owy FORMAT.EXE. Nie jest to nawet interface do niego: sprawdziłem jednym z
programików do obserwacji procesów, że to watek (wątek) samego Exploratora
podstepnie formatuje dyskietke.

Pozdrawiam

JP.

--