Re: Monitory

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 22:46:52 MET DST

Jaroslaw Lis wrote:

> Sebastian Maleszewski <sebal_at_priv.onet.pl> wrote:
> : Czlowiek pytal, czy 15" Daewoo moze pracowac 85Hz przy 1024x768.
> : Ktos kategorycznie odpowiada NIE.
> : W takiej sytuacji tak samo kategorycznie musze to NIE zanegowac piszac
> : BZDURA, gdyz 'mam kontakt' z monitorami Daewoo 15" pracujacymi w takim
> : wlasnie trybie. Juz ponad pol roku.
>
> Z przeplotem czy bez? :-)

Bez przeplotu. I zgodnie z dokumentacja, ktora zaleca 1024x768 85Hz.

> A co do DAEWOO ... radze zwocic uwage na jeszcze jeden parametr - pasmo
> przenoszenia. np dla modelu 1703 cos 75MHz. Efekt taki ze np w
> rozdzielczosci 1024x768 przy 65Hz da sie jeszcze patrzec na monitor,
> to przy 72Hz juz niezbyt, mimo ze synchronizacje trzyma.

Po prostu model 1703 ma wezsze pasmo przenoszenia, niz model 1509B.

> : Mniejsza o znanie badz nie znanie sie na temacie.
> : I tak najlepiej zweryfikowac wszystko w praktyce.
> : Np. w pracy mam monitor 21 cali, ktory przy rozdzielczosci 1024x768 nie
> : wyciaga
> : nawet 75Hz, lecz 'ledwo' 72Hz. A teoretycznie przeciez monitory 21"
> : powinny ciagnac rozdzielczosci ze ho ho.
>
> Urywa sie pozioma czy pionowa synchronizacja?

Trudno powiedziec - po prostu 'widze ciemnosc'. Ciekawa sprawa, ze
dokumentacja
mowi, ze ten monitor powinien ciagnac 85Hz przy tej rozdzielczosci.
I ciagnie, np. z matroxem. Ale z karta colorgraphic quad V+ nie bardzo.
Pewnie gdyby pogrzebac karcie po rejestrach to by sie dogadala z
monitorem.
Inna sprawa - ten monitor to nie multiscan ani multisync. Ma 'swoje
tryby'
i gdy karta ma za duza odchylke parametrow obrazu, to zwyczajnie wygasza
sie...

Sebastian

--
Sebastian Maleszewski, Wroclaw