Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_disneyland.mif.pg.gda.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 09:40:47 MET DST

In pl.comp.pecet Leszek Kleczkowski <leszek_at_sun.fysbot.umu.se> wrote:
> Wczoraj chcialem sobie przeformatowac dyskietke na swoim pececie.
> Zamiast "format a:", napisalem "format c:" - kazdemu moze sie zdarzyc,
> nie? Komputer grzecznie zapytal, czy jestem pewien co robie, napisalem,
> ze tak. Po czym ukazala sie wiadomosc, ze zawartosc mojego trwalego dysku
> jest wymazywana bezpowrotnie - 1%, 2%, 3%, 4%.... Patrzylem na to jak
> zahipnotyzowany, az wreszcie wylaczylem komputer, gdy 5% pamieci bylo juz
> wymazane. Na szczescie te 5% chyba nie dotyczy zadnego z dokumentow,
> ktore mialem na dysku - komputer dziala jak dzialalal.

Jak Ty byś wiedział co się dzieje podczas "formatowania" twardego dysku to
byś się tak głupio nie dziwił. Podczas pracy polecenia format na partycji
nie jest wykonywane formatowanie tylko są zbierane informacje o poprawnych
sumach kontrolnych sektorów. Jak to dojedzie do 100% to na początku partycji
jest zapisywany nowy FAT i pusty root dir. To się nazywa formatowanie
logiczne. Wynika z tego, że dopóty dopóki wszystko nie dojedzie do 100 % to
się nic nie dzieje. I tak dokładnie miało być. Głupoty w tym rzadnej nie ma.
Głupotą jest natomiast nie wiedzieć dlaczego tak jest i się jesdzcze dziwić.

> Mam teraz pytanie, co to za pacan wymyslil, by tak latwo mozna bylo
> pomylkowo wymazac cala pamiec z komputera? Tylu programistow obrodzilo,
> pieniadze biora ogromne, a nie potrafia zrobic fool-proof zabezpieczen.
> Teraz wiem juz, co robic, gdy podpadnie mi ktos uzywajacy peceta...

Ty wiesz, że waląc się młotkiem w głowę można się zabić ? A wiesz o tym, że
nigdzie w tego w żadnej dokumentacji do typowego młotka nie napisano ?

kloczek

"Ludzie nie maja problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS | e-mail : kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl