Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 10:01:24 MET DST

Jaroslaw Lis wrote:

> In pl.comp.pecet Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:
> : Leszek Kleczkowski wrote:
> : > Wczoraj chcialem sobie przeformatowac dyskietke na swoim pececie.
> : > Zamiast "format a:", napisalem "format c:" - kazdemu moze sie zdarzyc,
> : > [...]
> : > Mam teraz pytanie, co to za pacan wymyslil, by tak latwo mozna bylo
> : > pomylkowo wymazac cala pamiec z komputera?
>
> : Powinieneś sobie zainstalować jakiegoś Unixa. Jednak koniecznie zdobądź go
> : razem z adminem, który go zainstaluje, a następnie da Ci uprawnienia usera
> [...]

Nie obraź się ale chyba nie czytasz uważnie. Przecież właśnie napisałem, że
jeśli Unix, to tylko sprowadzony łącznie z adminem aby user nie narobił sobie
krzywdy. Wtedy rzecywiście biolog może czuć się bezpieczny: skasuje najwyżej
swoje własne pliki (czyli wszystko na czym mu zależy) :-) Bez wątpienia Unix w
sesji roota jest sytemem dla ludzi, którzy dobrze wiedzą co robią. Innym za
nadto nie radzę bawić się np. komendą rm.

--
Jacek Piskozub
 mailto:piskozub_at_iopan.gda.pl