Re: płacenie przez Internet kartą VISA

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 08 Oct 1997 - 14:24:14 MET DST

Dnia Mon, 06 Oct 1997 14:34:03 GMT, A_Zet napisał(a):

>Obawą wszakże jest otwarte przesyłanie numeru karty. Zresztą jak
>z każdym złodziejem: nie ma sposobu na złodzieja, można mu tylko
>ten proceder utrudnić. W związku z tym kupuję (jak muszę :-))
>tylko wtedy, gdy dostawca tak przygotowuje zamówienie, że
>szyfruje ono mój numer karty. Innym doradzanym sposobem jest
>przekazanie faksem tego numeru. W każdym razie otwartym tekstem
>e-maila nigdy bym niczego nie zamawiał - może to jest zbytek
>ostrożności ale wolę go stosować.

A ja po prostu nie mogę zrozumieć, w jaki sposób może funkcjonować obrót
takimi kwotami przy tak lichym "zabezpieczeniu", jakim jest 16-cyfrowy jawny
numer karty...
W końcu, jeśli zobaczę czyjś numer, to mogę sobie do woli pozamawiać przez
sieć różnych produktów... Jeśli jestem kelnerem, to mogę każdemu klientowi
zwiększać zapłatę bez jego wiedzy... Po prostu czegoś tutaj nie rozumiem...

Pozdrawiam,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)6455787|