Re: Czy dobry sterownik SCSI

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 03 Oct 1997 - 01:17:09 MET DST

"worlin" <XXXworlin_at_ckzeto.com.plXXX> writes:

> co do sterownika to lepiej poszukaj aha1520 cena podobna a bedziesz spal
> spokojniej (patz wyzej)

No nie wiem, akurat aha1520 to jeden z najgorszych sterownikow, jakie
kiedykolwiek spotkalem (i nie zmienia tego fakt, ze bylo to juz dobre
kilka lat temu).

Cos mi sie przypomina, ze te Tekramy sa zrobione na NCR53C8*
(wlasciwie teraz SYM53C8*). To przyzwoity scalak, do samej
nagrywarki doskonaly, nie wiem jednak czy to samo mozna powiedziec
o calej plytce.

Mozesz kupic takze normalnego NCR53C810 (czy jakiegos szybszego
- 810 jest 10MB/s, ale sa takze wersje Ultra i/lub Wide). Np. Asustek
robi takie plytki SC-200.

> ja do nagrywarki uzywam sterownika od skanera, a co to tez SCSI

Tak. Niestety, o ile jest to standardowy sterownik dodawany do skanerow
(np. NCR5380, nie mylic z 53C810 itp) - czyli podobna zabaweczka co aha1520
- juz do niczego innego sie on nie nadaje.

--
Krzysztof Halasa