Re: Sekret. telefoniczna

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 03 Oct 1997 - 00:57:02 MET DST

joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl (Jacek Osiecki) writes:

> Ktoś mi już wyjaśniał (tutaj albo na pl.comp.os.linux), że zwykłe sekretarki
> automatyczne potrafią rozpoznać spadek impedancji (bodajże) w momencie
> podniesienia słuchawki w równoległym telefonie. Niestety, modemy tego nie
> potrafią... A może dałoby się zrobić jakąś przejściówkę do gniazdka, która
> by wykrywała ten fakt? Jest tu jakiś elektronik?

Wszystko sie da. Tyle ze w modemach przyjeto troche inne zalozenia
- modem odcina drugie gniazdko (telefon) jesli sam uzywa linii.

Mozna dorobic np. uklad, ktory bada impedancje telefonu, podlaczonego
za modemem, i sygnalizuje podniesienie sluchawki komputerowi, ktory
moze odlaczyc modem (przylaczajac telefon).

--
Krzysztof Halasa