Re: AWE 32 czy AWE 64 ???

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Sun 28 Sep 1997 - 23:32:16 MET DST

roman_at_silesia.pik-net.pl wrote:

> Bardzo mocno sie mylisz. Pomyliles ilosc 'sciezek' logicznych w .MID (zawsze
> 16) z iloscia rownoczesnie brzmiacych (i _wybrzmiewajacych_!) dzwiekow
> (polifonia). Samo piano moze uzyc _jednoczesnie_ 10 'kanalow' w akordzie (na
> jednej 'sciezce'), dodaj do tego wybrzmiewanie poprzedniego akordu i sie
> zdziwisz.

No to może ja uporządkuję:
Scieżek w pliku .mid moze być naprawdę dużo, w przeciwieństwie do
kanałów, których może być 16 (chyba, że mamy kilka instrumentów midi)

AWE32 ma 32-głosową polifonię i 16-kanałowy multi-timbral. Znaczy to
tyle, że jednocześnie można zagrać 32 dźwięki o 16 różnych brzmieniach.
Tzn, że jeśli mamy np. instrument z długim wybrzmieniem składający się z
4 sampli, którego użyjemy w dwóch kanałach i w każdym z nich zagramy
4-dźwiękowy akord, to KAŻDY dźwięk zagrany w czasie wybrzmienia tych
dwóch akordów spowoduje wycięcie jednego z sampli i wstawienie na to
miejsce nowego, który ma priorytet (o, kurcze, ale zamotałem :-). Efekt
akustyczny takiego manewru bywa czasami nieszczególny.

32-głosowa polifonia przy trochę bardziej złożonych instrumentach to
BARDZO MAŁO, ale dla ludzi o pierwszym stopniu słuchu to wystarcza w
zupełności :))

AWE64 sytuację poprawia znacząco, ale jestem wrogiem zwalania całej
roboty na CPU, więc odradzam tą kartę.

Pozdrawiam,

--
       ,