Re: ISDN i inne lacza

Autor: Mariusz Krukowski (kruk_at_it.pl)
Data: Mon 15 Sep 1997 - 12:43:50 MET DST

DUANE wrote:

> 1) Czy ktos moze mi wytlumaczyc na czym polega Internet przez ISDN (w
> skrocie) i jakie sa inne metody podlaczenia do sieci przez lacza
> nie-komutowane (ewent. podajcie koszty zalozenia)?

Alez ISDN jest polaczeniem jak najbardziej komutowanym - ze wszelkimi
konsekwencjami (oplata za impuls).
Polaczenie jest podobne jak przez zwykly modem, tyle ze czas nawiazania
polaczenia jest od 0.5 sek do 2 sek, a szybkosc transmisji do drugiego
urzadzenia gwarantowana na 64kbps.
Standartowa linia ISDN (tzw. BRI) sklada sie z 2 kanalow (tzw. B) po
64kbps kazdy i kanaly te sa niezalezne od siebie. Jezeli provider
Internetu na to pozwala, mozna polaczyc oba kanaly, by uzyskac
przepustowosc 128kbps.